شناسهٔ خبر: 168816 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

روحانی با طرح بازگشت گام به گام به تعهدات برجامی موجب تضعیف موقعیت ایران می‌شود

محمد رشیدی نماینده کرمانشاه نماینده کرمانشاه در مجلس گفت: حسن روحانی با طرح بازگشت گام به گام به تعهدات برجامی موجب تضعیف موقعیت ایران در برابر آمریکا می‌شود و به دشمنان پالس فشار بیشتر می‌دهد.

به گزارش«نماینده» محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به سخنان حسن روحانی مبنی بر اینکه ایران برای بازگشت‌به‌تعهدات به‌صورت کل در برابر کل و یا جزء دربرابر جزء آماده است اظهار داشت: تیم دولت در بخش‌هایی از سیاست خارجی دچار وادادگی شده است؛ در چند سال گذشته که بحث برجام بود جمهوری اسلامی نرمش قهرمانانه انجام داده و دولت فراتر از نرمش قهرمانانه هم پیش رفت و مقام معظم رهبری هم چند بار در این باره تذکر دادند. 

وی افزود: دولت همواره موارد مدنظر آژانس را انجام داده و فراتر از قواعد و مقررات عمل کرده است؛ ایران بارها راستی آزمایی داشته و نشان داده اقداماتش شفاف است؛ قرار بوده که طرف مقابل تحریم‌های ایران را کاهش دهد اما متأسفانه طرف مقابل، تحریم‌های جمهوری اسلامی را کاهش نداده و حتی آن را افزایش داده و سنگین ترین تحریم‌های تاریخ علیه ایران اعمال شده است. 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اشاره به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تصریح کرد: دیگر چیزی باقی نمانده که ما درباره آن حرف بزنیم؛ زمانی می‌توانیم با 1+5 در یک میز صحبت کنیم که تحریم‌ها لغو شده و از بین برود و اگر این تحریم‌ها لغو نشود مذاکره بی‌معناست؛ این در حالی که خیلی از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران متوقف شده است و نتیجه آن تحریم پشت تحریم بوده است.

رشیدی اظهار داشت: هیچ آدم عاقلی در چنین شرایطی بازی برجام را ادامه نمی‌دهد؛ ادامه دادن این بازی جز بر باد دادن منافع ملی ایران و خسران ملت عایدی دیگری ندارد.

وی گفت: نباید با ادامه دادن بازی برجام ملت ایران را خوار و ذلیل معرفی کنیم.

نماینده کرمانشاه در مجلس افزود: امروز اقتدار ایران با قانون راهبردی لغو تحریم‌ها در جهان به نمایش گذاشته و تصور می‌کنم؛ روحانی با اظهاراتش به دنبال خراب کردن و عدم اجرای این قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است؛ روحانی تلاش دارد هر روز با بازی‌های رسانه‌ای این قانون مجلس را به بازی گرفته و آن را تضعیف کند. 

رشیدی اظهار داشت: تضعیف قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، تضعیف مواضع اقتدارگرایانه جمهوری اسلامی، استقلال کشور و تشدید تحریم‌هاست؛ طرف مقابل (1+5) در مذاکرات با جمهوری اسلامی صداقت نداشته و باید توپ را به زمین آنها بیاندازیم؛ روحانی به دنبال آوردن توپ در زمین ایران است.

وی گفت: حجت بر دولت با قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تمام است و 1+5 باید با لغو همه تحریم‌ها ثابت کند که اهل مذاکره است و گرنه جمهوری اسلامی راه خود را می‌رود. 

رشیدی افزود: نمی‌توانیم ظرفیت بالای موجود در کشور را متوقف کرده و دچار تحریم‌ها پی در پی شویم. 

نماینده کرمانشاه در مجلس گفت: آقای روحانی با طرح بازگشت گام به گام به تعهدات برجامی موجب تضعیف موقعیت ایران در برابر آمریکا می‌شود و به دشمنان پالس فشار بیشتر می‌دهد.

نظر شما