شناسهٔ خبر: 168755 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سیاست دوگانه آمریکا باعث سلب اعتماد از ایران شده است

حمیدرضا کاظمی2 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس می گوید سیاست دوگانه تمدید تحریم ها و تلاش برای مذاکره باعث افزایش بی اعتمادی بین ایران و آمریکا می شود.

به گزارش «نماینده» سیدحمیدرضا کاظمی با اشاره به تمدید وضعیت اضطرار ملی علیه ایران توسط رئیس جمهور آمریکا، گفت:  دولت های آمریکا در هر دوره ای سیاست دوگانه ای را پیش می گیرد؛ یعنی به یک شیوه حرف می زنند و به شیوه دیگری عمل می‌کنند، از ابتدای انقلاب تا کنون چنین سیاست‌هایی باعث بی‌اعتمادی ملت ایران به دولتمردان آمریکا شده است.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنها فقط منافع خود را دنبال می کنند و می خواهند تفکر نظام سلطه گسترش یابد و تنها این تفکر را در دنیا قبول دارند، چنین دیدگاهی بی اعتمادی بین ایران و آمریکا را بیشتر می کند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص عدم اعتماد به آمریکایی ها، اظهار داشت:  تاکیدات و نگاهی که مقام معظم رهبری به سیاست دوگانه آمریکا دارند، نشان دهنده هویت اصلی دولتمردان آمریکایی است، بارها تاکید کردیم آمریکا برای اثبات حسن نیت خود به برجامی که امضا کرده عمل کند.

این نماینده مجلس بیان کرد: سیاست دوگانه آمریکا این است که از یک سو تاکید بر استمرار تحریم ها دارند و از سوی دیگر گفت وگو برای رفع تحریم ها را مطرح می کند که قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: سیاست دوگانه آمریکا محدود به دموکرات یا جمهوری خواه نیست، هر دو حزب اصلی این کشور سیاست یکسانی را با شیوه های متفاوت دنبال می کند، بنابراین انتظار می رود دولت آمریکا برای اثبات اینکه سیاست های گذشته و به ویژه سیاست ترامپ را قبول ندارد عملا اجرای برجام را در دستور کار قرار دهد.

 کاظمی گفت: ایران آنچه در برجام بوده و امضا کرده ایم را قبول دارد و نیازی به مذاکره مجدد نیست، اما سیاست های دوگانه آمریکا باعث بی اعتمادی شده که می توان با اقدامات عملی اعتماد از دست رفته را جبران کرد.

نظر شما