شناسهٔ خبر: 168655 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اجرای طرح های آموزشی را فراتر از چهار دیواری مدارس ببرید

مدارس زلزله زده عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری گفت: اجرای طرح های آموزشی نیازمند همکاری همه جانبه آحاد مردم علی الخصوص دانش آموزان است و تنها محدود به چهار دیواری و مدیران مدارس نیست .

به گزارش «نماینده» محمدمهدی زاهدی در مورد نقش دانش آموزان در اجرای طرح های آموزشی گفت: طرح های متعددی در طول یکسال از طرف وزارت آموزش و پرورش برای اجرایی شدن به مدارس ابلاغ می شود که عملیاتی شدن آنها نیازمند مشارکت ملی دانش آموزان و مردم دارد.  

جمع آوری مدارس کانکسی در طرح آجر به آجر

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح های نظیر طرح «آجر به آجر» که به بازسازی مدارس فرسوده و جمع کردن مدارس کانکسی کمک می کند برای اجرایی شدن نیازمند مشارکت بیشتر از طرف مردم و دانش آموزان است و چنین طرح هایی باید به درستی به دانش آموزان معرفی شود تا دانش آموزان و مردم بطور خودجوش برای اجرایی کردن آن حتی به اندازه یک آجر به میدان بیایند، تا شاهد سرعت بخشی در بازسازی ۱۲۰ هزار کلاس درسی باشیم.

طرح‌های آموزشی که نیازمند حمایت‌های مالی هستند عملیاتی شدن آنها به تنهایی ازعهده دولت و خیرین مدرسه ساز خارج است

وی تاکید کرد: عملیاتی شدن طرح‌های آموزشی که نیازمند حمایت‌های مالی هستند به تنهایی از عهده دولت و خیرین مدرسه ساز خارج است و فرهنگسازی در اجرایی شدن آنها چندان موثر نیست چرا که مردم در حد توانایی خود همیشه در صف اول امدادرسانی بویژه در حوادث به یکدیگر هستند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اگر تدبیر و تدبین سازنده‌ای در جهت طرح‌های آموزشی ارائه شود و از آنها حمایت و مشارکت صورت بپذیرد می‌توانیم به اجرایی شدن آنها امیدوار باشیم. نهادینه‌کردن فرهنگ مدرسه‌سازی در کشور یکی دیگر از اهداف طرح آجر به آجر است تا بتوان با توسعه فرهنگ خیر مدرسه‌سازی در جامعه، این حرکت را در همه آحاد جامعه نهادینه کرد.

زاهدی در ادامه اظهار کرد: از دیگر اهداف طرح آجر به آجر توجه به مدرسه‌سازی در میان اقشار مختلف مردم، همچنین جلب مشارکت نهادها، شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی در امر مدرسه‌سازی، جلب حمایت‌های ایرانیان خارج از کشور، ایجاد شبکه داوطلبان مدرسه‌ساز و حفظ، توسعه و تکریم خیرین مدرسه‌ساز است.

 عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در پایان خاطر نشان کرد: در بحث تدبیر و تدبین باید مسئولان وزارت آموزش و پرورش از طریق رسانه‌ها بویژه رسانه ملی شروع به اطلاع رسانی در خصوص طرح‌های آموزشی ملی کنند؛ إبلاغ این طرح‌ها از طرف آموزش و پرورش همکاری همه جانبه آحاد مردم علی الخصوص دانش آموزان را می‌طلبد و تنها محدود به چهار دیواری و مدیران مدارس نیست می‌تواند فراتر از مدارس به مرحله اجرایی شدن برسند.

نظر شما