شناسهٔ خبر: 168451 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پژمانفر در اخطار قانون اساسی:

توافق نامه دولت و آژانس، مجوز ۳ ماه تحریم مجدد کشورمان را داده است

پژمانفر// رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به اینکه مجلس باید از قانون مصوب خود دفاع کند  و کاری که دولت کرده خلاف مصوبه مجلس است، گفت: با این بیانیه ما مجوز ۳ ماه تحریم مجدد را برعلیه کشور خود داده ایم.

به گزارش «نماینده» نصرالله پژمانفر در نشست علنی امروز (دوشنبه ۴ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به موافقت نامه آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی هسته ای کشور در اخطاری با استناد به اصول ۱، ۳، ۷۷، ۸۵ و... قانون اساسی گفت: در اصل ۸۵ سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری نیست. تصویب پروتکل ها و مصوبات را فقط در اختیار مجلس قرار داده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس نمی تواند اختیار قانونگذار را به شخص یا هیاتی واگذار کند و این از صراحت های قانون اساسی است و اگر کاری برخلاف این اصل انجام شود، براساس این موضوع، مصوبات باید به دست رئیس مجلس برسد و رئیس مجلس نسبت به این موضوع باید ورود کند.

وی خطاب به نمایندگان و رئیس مجلس گفت: مطالبی که همکاران از صبح به آنها اشاره کرده اند که نگرانی آنها هم بسیار بجا و درست است، بدعتی است که در کشور در حال شکل گیری است و باید جلوی آن گرفته و از آن ممانعت شود. مجلس مصوباتی را برای دولت می گذارد و دولت این مصوبات را دور می زند و برای خودش بیانیه ای صادر می کند. امروز اتفاقی که افتاده برخلاف صراحت قانون اساسی است، دولت بر مبنای این موضوع باید عذرخواهی کند.

پژمانفر تاکید کرد: مجلس باید از قانون مصوب خود دفاع کند  و کاری که دولت کرده خلاف مصوبه مجلس است. با این بیانیه ما مجوز سه ماه تحریم مجدد را برعلیه کشور خود داده ایم. رئیس مجلس باید صراحتاً بیان کند که آیا این پروتکلی که بیان کردند مخالف صریح قانون است. اگر نسبت به این مسئله با همه همکاران هم عقیده هستید که هستید، باید به این مسئله ورود کرده و اجازه ندهیم این کار ادامه پیدا کند.

نظر شما