شناسهٔ خبر: 168428 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

یوسفی در تذکر شفاهی؛

دولت در سال آینده توجیهی برای گرانی کالاهای اساسی ندارد

یوسفی عضو کمیسیون عمران در مجلس با اشاره به تخصیص ارز ۴۲۰۰ در سال آینده، گفت: دولت توجیهی برای گرانی کالاهای اساسی و داروها در سال آینده ندارد.

به گزارش«نماینده» مجتبی یوسفی در نشست علنی امروز (یکشنبه 3 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: مجلس یازدهم در ابتدای کار عهدی با مردم بست که عزت و اقتدار کشور را فریاد بزند، این مجلس به جای گرفتن عکس یادگاری و عکس سلفی با نماینده پارلمان اروپا با افتخار طرح اقدام راهبردی در برابر تحریم‌ها را مصوب کرد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: با این مصوبه دست دولت برای مذاکرات بین‌المللی و جلوگیری از زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها که دو سال بدعهدی کرده و اقتصاد کشور را حدود 7 سال معطل کردند که در پی آن قیمت مرغ و سیمان افزایش یافت، باز شده است.

وی با اشاره به تحریم دارویی که سلامت مردم را تحت تأثیر قرار داده است، اضافه کرد: از دولت می‌خواهیم یک صدای واحد از حاکمیت صادر شود و آن هم فرمایشات مقام معظم رهبری باشد؛ مذاکرات ما فقط به شرط برداشتن همه تحریم‌ها انجام می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت طی 3 سال گذشته حدود 51 میلیارد دلار به ازای توزیع ارز 4200 مصرف کرده است که این اعتبار نه به دست تولیدکننده و نه به دست مصرف‌کننده رسیده است چرا که سیمان به 40 هزار تومان، میلگرد به 14 هزار تومان رسیده و گرانی تخم‌مرغ و میوه‌جات نیز موجب کوچک شد سفره مردم شده است.

یوسفی تصریح کرد: تخصیص ارز 4200 در سال آینده آخرین اتمام حجت مجلس با دولت است. دولت توجیهی برای گرانی کالاهای اساسی و داروها در سال آینده ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: باید به حوزه معیشت و پرداخت حقوق و دستمزد بازنشستگان و پرسنل شریف زندان‌ها که در شرایط کرونا از خودگذشتگی نشان دادند، توجه ویژه شود.

یوسفی ادامه داد: باید به فکر افرادی باشیم که حقوق آنها حدود 2 میلیون است چرا که برخی که حقوق‌های 40 میلیون و 50 میلیونی دریافت می‌کنند، صدایشان به همه می‌رسد؛ مصوبات مجلس باید در این راستا باشد.

دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به این نماینده گفت: مسئولان محترم به تذکرات نمایندگان به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی و کارگری توجه و عنایت بیشتری کنند./

درحال بارگزاری...

دریافت فایل مجتبی یوسفی با حجم
8 MB

نظر شما