شناسهٔ خبر: 168395 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

معلمان جامانده از سال ۹۱ باید تعیین تکلیف شوند

معلم نماینده مردم کهنوج در مجلس با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای تعیین تکلیف نیروهای جامانده حق التدریسی از سال ۱۳۹۱، گفت: با توجه به تصویب قانون برای استخدام معلمان حق التدریس پیش سال ۹۱ و برنامه‌ریزی برای معلمان سال ۹۲ به بعد، معلمان جا مانده از سال ۹۱ باید تعیین تکلیف شوند و طرحی در این رابطه در کمیسیون آموزش مجلس در دست تدوین است.

به گزارش «نماینده» منصور شکرالهی با تأکید بر اینکه نیروهای جامانده از سال ۹۱ نباید در آموزش و پرورش فراموش شوند، عنوان کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی و اداری برای نیروهای حق التدریسی پیش از سال ۹۱ ردیف استخدامی در نظر گرفته و برای نیروهای از سال ۹۲ به بعد نیز برنامه استخدامی وجود دارد.

نماینده مردم کهنوج و منوجان و رودبارجنوب و قلعه گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه در این میان نیروهایی از سال ۹۱ جامانده از استخدام بوده که نیازمند توجه ویژه هستند، افزود: این گروه به عنوان آخرین گروه حق التدریسان غیر مستمر سال ۹۱ که دارای سابقه بیمه دولتی،  سند حسابداری، فرم ۵۰۲،  گزینش سال ۹۰، کد پرسنلی ۸ رقمی و آموزش دیده دوره کوتاه مدت در دانشگاه فرهنگیان هستند، تمام شرایط برای استخدام را دارا هستند و باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

وی با یادآور اینکه تعداد این معلمان در سراسر کشور حدود ۴۰۰ نفر بر آورد شده است، ادامه داد: با توجه به نیازی که آموزش و پرورش  به معلم دارد، این گروه نیز باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: این موضوع را نیز قبلا با وزیر آموزش و پرورش پیگیری شده است و این نیروهای حق التدریس غیر مستمر جامانده سال ۹۱ نیز مانند گروه حق التدریسان سال ۹۰ باید تعیین تکلیف شوند و این موضوع از طریق کمیسیون آموزش مجلس در حال پیگیری تا چنانچه نیاز به اصلاح قانون دارد، طرحی در این باره تدوین و به تصویب برسد. /

نظر شما