شناسهٔ خبر: 168225 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اعضای هیات رئیسه کمیته تفحص از فولاد مبارکه انتخاب شد

فولاد نماینده مردم فسا در مجلس از انتخاب اعضای هیئت رئیسه ، هیئت تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان ، خبرداد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الله فیروزی نماینده مردم فسا درمجلس شورای اسلامی از انتخاب اعضای هیات رئیسه هیئت تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان خبر داد.

وی افزود: براساس رای اعضا حسین میرزایی رئیس کمیته شد و لطف الله سیاهکلی و وحید جلال زاده نیز به عنوان نواب اول و دوم هیئت تفحص از فولاد مبارکه انتخاب شدند.

نماینده مردم فسا در مجلس، ادامه داد بنده نیز با رأی اعضای هیئت تفحص به عنوان دبیر و سخنگوی هیئت تفحص از شرکت فولاد مبارکه انتخاب شدم.

فیروزی بیان داشت: مصطفی رضاحسینی قطب آبادی، رضا تقی پورانوری، لطف اله سیاه کلی، روح اله ایزدخواه، سیداحمد رسولی نژاد، وحید جلال زاده، سیدناصر موسوی لارگانی، الهویردی دهقانی، علی جدی، علی اکبر کریمی، سیدمصطفی آقامیرسلیم، احسان ارکانی، حسین میرزائی، ابراهیم عزیزی و بنده اعضای پانزدهگانه کمیته تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان هستیم.

به گزارش تسنیم، نمایندگان در جلسه علنی روز (چهارشنبه، ۲۴ دی) مجلس شورای اسلامی، با تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۱۹۸ رأی موافق، ۲۸ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس در جلسه علنی روز(چهارشنبه ۲۴ دی ماه) به عنوان طراح تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان، گفته بود که این شرکت ۲۰ هزار میلیارد تومان سود سالانه دارد که باعث به وجود آمدن شبکه فساد در این شرکت شده همچنین قراردادهای مافیایی در این شرکت منعقد می شود، قراردادهایی که با افراد بسته می شود سوالاتی را ایجاد کرده است که باید جواب این سوالات را به دست آورد.

وی با بیان اینکه باید جلوی حقوق های نامتعارف، حقوق های ظالمانه، را گرفت، گفت: در حال حاضر مدیرعامل فولاد مبارکه ۳۰ میلیون حقوق به اضافه ۵۰ میلیون پاداش دریافت می کند یعنی ایشان ۸۰ میلیون دریافتی دارد این حقوق ها را پس چه کسانی دریافت می کنند در حالی که ۳۰ درصد این شرکت متعلق به مردم و سهام عدالت است.

موسوی لارگانی ادامه داد: ۴۰ هزار میلیارد تومان رانت شرکت فولاد مبارکه اصفهان است و با توجه به اسنادی که وجود دارد باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

نظر شما