شناسهٔ خبر: 168138 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

زاهدی: ورود به موقع کمیسیون آموزش مانع از بررسی سند ۲۰۳۰ در کمیسیون تلفیق شد

محمدمهدی زاهدی در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ورود به موقع کمیسیون آموزش مانع از بحث و بررسی سند ۲۰۳۰ در کمیسیون تلفیق شد و عملا دولت از تعیین بودجه برای اجرای این سند عقب نشینی کرد.

به گزارش «نماینده» محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در باره آخرین وضعیت حذف بودجه سند ۲۰۳۰ از لایحه بودجه ارائه شده توسط دولت با اشاره به قرائت گزارش هفته جاری کمیسیون اصل ۹۰ درباره این سند در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: سند بودجه که به مجلس تحت عنوان لایحه داده شده بود یک پشتیبانی حوزه سیاست گذاری دارد که در حقیقت این سند مقدمه آن لایحه است و عملا بر اساس آن سیاست‌گذاری صورت گرفته یک سری اعداد و ارقام برای عملیاتی کردن آن نوشته و تدوین شده که در حقیقت همان بودجه سنواتی است.

وی افزود: در سیاست‌گذاری‌هایی که دولت برای بودجه در بخش آموزش در سال ۱۴۰۰ منتشر کرده بود، به بحث اجرای سند ۲۰۳۰ اشاره شده بود و بر همین اساس باید بخشی از بودجه در حوزه آموزش هزینه اجرای سند ۲۰۳۰ شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: با موضع‌گیری به موقع مجلس در این باره بلافاصله این بخش از سند سیاست‌گذاری توسط کمیسیون آموزش مجلس حذف شده و بلافاصله بعد از آن و بعد از انتقادی که به سازمان بودجه در این زمین صورت گرفت، این موضوع اصلاً در کمیسیون تلفیق مورد بحث قرار نگرفت.

به گزارش فارس، با اقدام به موقع مجلس و تذکرات و پیگیری‌های نمایندگان، سازمان برنامه و وزارت آموزش و پرورش و دولت با حذف اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای سند ۲۰۳۰ اعلام کردند اشتباه تایپی در این زمینه صورت گرفته است.  

در هفته جاری گزارش کمیسیون اصل نودم قانون اساسی درباره سند ۲۰۳۰ در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود.  

نظر شما