شناسهٔ خبر: 168113 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دولت در قبال زیاده‌خواهی‌های آمریکا از منافع کشور و ملت حفاظت کند/ دولت و وزرا نسبت به حل مشکلات رودبار توجه ویژه داشته باشند

گودرزوند نماینده مردم رودبار در مجلس گفت: لازم است دولت دستاوردهای انقلاب اسلامی را در حوزه دفاعی وهسته ای، در هر شرایطی پاس بدارد تا کشور از هر تعرضی مصون بماند.

به گزارش «نماینده» مهرداد گودرزوندچگینی در نشست علنی روز چهارشنبه(۱۵ بهمن ماه) در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: تاریخ ۴۱ ساله انقلاب اسلامی نشان داد علی رغم فشار بر مردم مظلوم ایران اسلامی و سختی های معیشتی مردم،  با مقاومت مثال زدنی ملت بزرگ ایران اسلامی فشار حداکثری ترامپی،  تحریم های مظلومانه و حقه بازی های اوبامایی دیگر نمی تواند ایران را  مجبور به کشاندن به پای میز مذاکره نمایند. تنها راه امریکا، فرمایش مقام معظم رهبری است که آن برداشتن تحریم های بانکی و رفع تحریم های دارویی و معیشتی مردم است که لازم است دولت این موارد را مدنظر قرار داده و دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه دفاعی وهسته ای را در هر شرایطی پاس بدارد تا کشور از هر تعرضی مصون بماند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم تصویب لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس افزود: انتظار است دولت در کوتاه ترین زمان ممکن لایحه بودجه ۱۴۰۰ را با لحاظ کردن نقطه نظرات تکمیلی مجلس به مجلس ارائه کند تا در زمان باقی مانده، مجلس بتواند بودجه را تصویب کند تا مشکلات برای کشور در سال آینده ایجاد نشود.

وی ادامه داد: انتظار است دولت و وزرا به مشکلات حوزه انتخابیه توجه ویژه ای داشته باشد که در این خصوص از وزیر راه و شهرسازی می خواهم به دلیل وسعت شهرستان رودبار، بسیاری از راه های حوزه شهری و روستایی از حداقل استاندارد های لازم برخوردار نیست، دستورات لازم به راه های حوزه شهری و روستایی شهرستان رودبار صادر کند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: از وزارت کشور انتظار است که در خصوص شهرداری های شهرستان که در پرداخت حقوق ناتوان هستند، تسیهلاتی را برای شهردارهای ناتوان در نظر گرفته تا با توجه به پایان سال، آنها بتوانند در پرداخت حقوق ها به یک وضعیت مطلوب برسند.

وی در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: علی رغم اعزام تیمی با مسئولیت رییس حفظ نباتات کشور برای حل مشکلات کشاورزی در شهرستان رودبار، هیچ گزارشی از اقدامات انجام شده و یا در قصد اقدام ارائه نشده، لذا با توجه به کمبود تسهیلات و تجهیزات در شهرستان، لازم است دستور پیگیری های لازم صادر شود و بحث آفات زیتون به صورت ویژه در دستورکار وزیر جهاد کشاورزی قرار گیرد.

نماینده مردم رودبار در مجلس اظهار کرد: از وزیر نیرو درخواست رسیدگی جدی به مشکلات فرسودگی آب و فاضلاب حوزه های شهری و روستایی شهرستان رودبار را دارم؛ لذا انتظار دارم ردیف مستقلی برای این امر اختصاص دهند.

وی افزود: از وزیر نفت در خواست می شود علی رغم مکاتبات متعددی که در خصوص ۲۲ کیلومتر حریم گاز حوزه شهری و روستایی برای مردم مشکلات ایجاد کرده، دستور حل این مشکل صادر شود همچنین ۱۲ روستای باقی مانده شهرستان رودبار که در حوزه روستایی و در مناطق صعب العبور قرار دارند، انتظار می رود که مشکل گاز این روستاها را حل نمایند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس یادآور شد: استان گیلان در فقر به سر می برد و با توجه به اینکه در زیر پوشش سبزی قرار دارد اما نقطه به نقطه استان گیلان نیازمند حمایت جدی نمایندگان مجلس در تخصیص بودجه است؛ چراکه  در داشتن آب شرب جزو حداقلی ها بوده و در مورد فاضلاب با مشکلات عدیده  مواجه هستیم

نظر شما