شناسهٔ خبر: 168064 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لایحه بودجه دولت سراسر ایراد است/باید بودجه ای را تصویب کنیم که به کشور آرامش ببخشد

علیپور خنکداری نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه دولت سراسر ایراد و اشکال بوده، لذا بایستی با این لایحه مخالفت جدی صورت بگیرد تا آرامش به کشور بازگردد.

به گزارش «نماینده» کمال علی پورخنکداری در نشست علنی امروز (سه شنبه،  ۱۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر گفت: همکاران عزیز! در نخستین سال گام دوم انقلاب در حال تصویب بودجه ای هستیم که باید شرایط ویژه ای داشته باشد؛ چرا که ما در سال آینده با چند رویداد در کشور مواجه خواهیم شد که در وهله نخست با انتخابات و تغییر دولت و همچنین تورم جاری کشور که در دولت بعد همراه ما خواهد بود ضمن اینکه بحران کرونا و افزایش نامتوازن مالیات را نیز شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: باید بودجه ای را مصوب کنیم که تامین کننده آرامش در کشور باشد، امروزه که ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی وجود دارد ۴۲ درصد تورم در کشور مشاهده می شود لذا چه کسی می تواند تضمین کننده این باشد که اگر نرخ دلار را به ۱۷ هزار و ۱۵۰ تومان تغییر دهیم شاهد کاهش قیمت ها در سال آتی خواهیم بود؟

وی ضمن تشکر از زحمات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، تصریح کرد: در سال آینده باید آرامش را در کشور تزریق کنیم که مردم با یک آسودگی خاطر پای صندوق های رأی حاضر شوند بنابراین نباید صورت مسئله را پاک کرد زیرا ما در حال پاک کردن صورت مسئله هستیم لذا بایستی شرایطی را فراهم کنیم که سال آینده با مشکل تورم ۴۰۰ برابری مواجه خواهیم بود.

علی پور خنکداری گفت: مگر می شود امروز ارز ۴۲۰۰ تومانی را به ۱۷ هزار و ۱۵۰ تومان افزایش داد و در حقیقت نرخ این ارز را به ۴ برابر بالا برد اما بگوییم هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد بنابراین ما حق نظارت داریم و باید این سوال پرسیده شود که چرا ارز ۴۲۰۰ تومانی در جای خود هزینه نشده است؟

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر اعضای کمیسیون تلفیق نگران ارز ترجیحی هستند مجلس باید ورود جدی داشته باشد و نباید صورت مسئله پاک شود زیرا لایحه بودجه ای را که کمیسیون تلفیق ارائه داده است در واقع ۸۴۱ هزار میلیارد را امروز به هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد رسانده است اما در تملک دارایی ها و کارهای عمرانی فقط ۲ هزار میلیارد تومان افزایش داده شده است، آیا در راه های روستایی و کارهای عمرانی، آب شرب مشکلی وجود ندارد؟ مگر می شود نگرانی ها را فقط به سمت معیشت سوق داد و کارهای عمرانی را تعطیل کرد؟ لذا در این لایحه چنین موضوعات مهمی لحاظ نشده است.

وی اظهار کرد: امروزه اگر قرار باشد کشور روبه توسعه و قدرت برتر منطقه ای داشته باشیم باید زیرساخت ها را به صورت مطلوبی احداث کنیم؛ وقتی به لایحه بودجه نگاه می شود هیچ اعداد و ارقام و همچنین مبلغی به صنایع افزوده نشده است ضمن اینکه نگرانی حضرت آقا تولید اشتغال و کاهش نرخ بیکاری بوده است اما باید پرسیده شود در این زمینه چه امر مهمی صورت گرفته است بنابراین لایحه بودجه دولت سراسر ایراد و اشکال بوده، اما لایحه تلفیق هم زخمی به زخم لایحه دولت افزوده است لذا بایستی با این لایحه مخالفت جدی صورت بگیرد تا آرامش به کشور بازگردد. /

نظر شما