شناسهٔ خبر: 168037 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عملکرد مسئولان در بالا رفتن مشارکت مردم پای صندوق‌های رای تاثیر گذار است

سید نظام‌الدین موسوی این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که در بالاتر رفتن مشارکت مردم پای صندوق‌های رای از اهمیت والایی برخوردار بوده اعتماد آنها به عملکرد مسئولان است.

به گزارش «نماینده»  سید نظام‌الدین موسوی به مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای اشاره کرد و گفت: آن چیزی که موجب می‌شود مردم پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند به دلایل گوناگونی بستگی دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر افزود: هر چه اعتقاد به نظام و حاکمیت سیاسی در جامعه‌ای بیشتر باشد طبیعتا مشارکت مردم هم در انتخابات بالاتر خواهد بود بنابراین مردم باید فکر کنند که این نظام برآمده از رای آنها است و حضور آنها در پای صندوق‌های رای ساختارها و سازوکارهای سیاسی را به گردش دربیاورد و البته انتخابات را یک حق و تکلیف نیز تلقی می‌کنند.

وی اظهار کرد: آنچه که در بالاتر رفتن مشارکت مردم پای صندوق‌های رای از اهمیت والایی برخوردار بوده اعتماد آنها به عملکرد مسئولان است؛ یعنی به دنبال شخصی هستند که توانایی حل مشکلات آنها را داشته باشد.

موسوی تاکید کرد: عوامل متعدد دیگری نیز در حضور حداکثری مردم در انتخابات اثرگذار است بالاخره محیط سیاست محیطی سیال و دارای ابعاد و جوانب مختلفی است و نمی‌شود فقط به یک مولفه خاص منحصر کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: معتقدم مردم حاکمیت و نظام را از آن خود می‌دانند و بخش عمده‌ای از دلیل حضور ملت در عرصه‌های مختلف به همین ماجرا نیز بازمی‌گردد؛ ضمن اینکه عملکرد قوه اجرایی هم اثر گذار است لذا تصمیمات مسئولان ابعاد مختلف زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و چنین موضوعاتی در بحث انتخابات اثر گذار است.

نظر شما