شناسهٔ خبر: 167996 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایام انتخابات، بهار احزاب و جناح‌های سیاسی است/ احزاب باید برای اداره کشور برنامه ارائه دهند

سید نظام‌الدین موسوی این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: احزاب کشورمان برنامه کلانی برای اداره کشور ندارند و این موضوع از ایرادات نظام حزبی کشورمان است.

به گزارش«نماینده» سید نظام‌الدین موسوی با اشاره به اینکه ایام انتخابات از فعالیت‌های اساسی احزاب محسوب می‌شود، اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود احزاب در زمان انتخابات فعال می‌شوند؛ قطعا امری طبیعی بوده است؛ زیرا ایام انتخابات، بهار احزاب و جناح‌های سیاسی است و در حقیقت در این برهه خود را نمایان می‌کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر افزود: آسیب شناسی کارکرد احزاب در کشورمان قابل بحث است زیرا ما حزب به معنای واقعی کلمه و اثرگذار در کشور نداریم در حقیقت حزبی که از جایگاه و خاستگاه دقیقی برخواسته باشد وجود ندارد.

وی اظهار کرد: احزابی که بتوانند برنامه کلانی برای اداره کشور داشته باشند در کشورمان مشاهده نمی‌شود و متاسفانه این ایراد در نظام حزبی ما موجود است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران تاکید کرد: متاسفانه نظام حزبی روشنی در ساختار سیاسی کشورمان شکل نگرفته و بیشتر شبیه به گروه‌ها و تشکل‌های فصلی هستند که نمی‌توان آنها را حزب فراگیر در نظر گرفت و برای رسیدن به این موضوع باید تلاش‌هایی صورت بگیرد

نظر شما