شناسهٔ خبر: 167975 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

افزایش تعداد صندوق‌های رأی به جای افزایش روزهای برگزاری انتخابات

ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور معتقد است افزایش روزهای برگزاری انتخابات برای کشور هزینه دارد در حالی‌که می‌توان با افزایش تعداد صندوق‌های رأی نتیجه مشابهی گرفت.

به گزارش«نماینده» ابوالفضل ابوترابی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آتی و هم زمان با قرارگیری در شرایط شیوع کرونا، گفت: ضروری است اقدامات لازم برای جلوگیری از کاهش مشارکت مردمی در جریان برگزاری انتخابات به علت شیوع کرونا، صورت گیرد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نظری مبنی بر برگزاری انتخابات در طول سه روز جهت رعایت پروتکل های بهداشتی و امکان حضور مردم پای صندوق های رأی اظهار داشت: این شیوه برگزاری هزینه زیادی را به کشور تحمیل می کند در حالی که در بودجه نیز دیده نشده است.

وی افزود: راه حل بهتر این است که به جای افزایش روزهای برگزاری انتخابات، تعداد صندوق های رأی و حوزه های رأی گیری را افزایش دهیم که خاصیت آن با افزایش تعداد روزهای برگزاری انتخابات در نهایت یکی است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات در سطوح ریاست جمهوری، مجلس و شوراها در 51 نقطه از دنیا، خاطرنشان کرد: تمام این انتخابات ها که در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه برگزار شده است، با در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی بوده و صرفا در یک روز بوده لذا امکان برگزاری انتخابات در یک روز وجود دارد.

نظر شما