شناسهٔ خبر: 167973 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

وزارت علوم به تکلیف قانونی خود در حوزه آموزش مهارتی عمل نکرده است

سعیدی عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه وزارت علوم، باید ۲۷ درصد از درآمد خود را صرف آموزش مهارتی کند که این به هیج عنوان صورت نگرفته و در این ارتباط سئوالی از وزیر علوم در مسیر صحن علنی قرار دارد.

به گزارش«نماینده» معین الدین سعیدی با انتقاد از رویکرد آموزش عالی  در توسعه آموزش‌های مهارتی، عنوان کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه وزارت علوم مکلف به اختصاص 27 درصد از اعتبارات خود برای توسعه آموزش‌های مهارتی است که این اتفاق به هیچ عنوان محقق نشده است.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه سواحل مکران در جنوب کشور، اضافه کرد: هیچ تدبیر و عظمی در وزارت علوم برای فعال کردن و توسعه سواحل مکران صورت نگرفته است در حالیکه توجه به این حوزه بارها مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

وی با یادآوری اینکه سواحل مکران قرار است هاب سوم پتروشیمی کشور شود، افزود: همچنین در حوزه فولاد و ترانزیت نیز برنامه‌های مختلفی برای سواحل مکران در نظر گرفته شده اما محور توسعه نیروی انسانی ماهر و متخصص است که در این حوزه وزارت علوم هیچ تدبیری نکرده است.

سعیدی با تأکید بر اینکه اگر نیروی انسانی از شاخص‌های توسعه‌ای حذف شود هیچ یک از این تدابیر به سرانجام نخواهد رسید، یادآور شد: بنا بر این توضیحات، لازم است که در این منطقه دانشگاه‌های فنی و حرفه‌‎ای تشکیل شود که این مهم محقق نشده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه‌های علمی کاربردی نیز «نه علمی است و نه کاربردی» و دانشگاه دریانوردی این منطقه نیز ارتباط منطقی و مناسبی با جهان پیرامون خود ندارد.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح سئوال خود از وزیر علوم در این ارتباط در کمیسیون آموزش مجلس، پاسخ‌های وزیر را قانع کننده ندانست و از ارجاع این سئوال به صحن علنی مجلس خبر داد./

نظر شما