شناسهٔ خبر: 167956 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

وجود احزاب فعال برای کشور ضرورت به شمار می‌رود

شهریار حیدری این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: شکل‌گیری احزاب از ضروریات کشور محسوب می‌شود.

به گزارش «نماینده» شهریار حیدری به عدم کارایی احزاب در کشورمان اشاره کرد و گفت: احزاب در کشور ما از تعریف خاصی برخوردار هستند؛ چرا که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ حزب در کشورمان وجود دارد، اما رسما کارکرد حزبی ندارند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی افزود: کارکرد حزب نیاز به بازنگری دارد و این موضوع نیز از ضروریات کشور محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: احزاب باید در طول سال فعالیتشان مشخص و مستمر باشد و این موضوع نباید فقط منوط به زمان برگزاری انتخابات باشد؛ بنابراین احزاب به دلیل عملکرد ضعیف زیر سوال هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وجود احزاب فعال برای کشور ضرورت به شمار می‌رود زیرا می‌توانند جامعه را پویا کنند؛ لذا اساس نظام جمهوری اسلامی هم بر مبنای دموکراسی اسلامی بوده و به همین دلیل ازضروریات کشور محسوب می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: احزاب و جریانات سیاسی باید در چارچوب قانون اساسی و همچنین منافع نظام فعالیت کنند؛ بنابراین اگر حزبی بخواهد برخلاف قانون قدم بردارد؛ قطعا اپوزوسیون به شمار می رود و امیدواریم روزی احزاب شکل به طور مطلوب شکل بگیرند تا منافع ملی تامین شود.

نظر شما