شناسهٔ خبر: 167795 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سرنوشت برداشت‌ها از صندوق توسعه ملی برای محیط زیست را پیگیری می‌کنیم

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: نحوه هزینه‌کرد و سرنوشت پول‌های برداشت شده از صندوق توسعه ملی برای محیط زیست را از طریق ابزارهای نظارتی مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

به گزارش «نماینده»، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، گفت: موضوع پول‌های برداشته شده از صندوق توسعه ملی توسط دولت برای هزینه‌کرد در حوزه محیط‌زیست و سرنوشت این پول‌ها را مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

وی افزود: اعتبارات قابل توجهی برای هزینه کرد در حوزه محیط‌زیست از جمله برای مقابله با ریزگردهای استان خوزستان، مقابله با آلودگی هوا و... از توسعه ملی برداشت شده که ثمره کار با پول برداشت شده برای این منظور همخوانی ندارد و کار ثمره لازم را نداشت است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز هم مردم خوزستان با پدیده ریزگرد مواجه هستند و هم مردم کلانشهرهای ما، یک روز تهران با پدیده آلودگی هوا مواجه بود اما امروز بیشتر و شاید هم همه کلانشهرهای کشور با پدیده آلودگی هوا مواجهند.

یوسفی خاطرنشان کرد: همان طور که گفتم کاری که در حوزه محیط‌زیست انجام شده اصلاً با میزان اعتباراتی که از صندوق توسعه ملی برای این منظور برداشت شده همخوانی ندارد و ثمره لازم را در این زمینه مشاهده نمی‌کنیم.

وی افزود: ما در مجلس از طریق ابزارهای نظارتی، (تحقیق و تفحص و شکایت در قالب ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس)، موضوع برداشت‌ها از صندوق توسعه ملی برای هزینه‌کرد در بخش محیط‌زیست را مورد پیگیری قرار می‌دهد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اعتبارات صندوق توسعه ملی باید برای توسعه زیرساخت‌ها هزینه شود اما ما چنین چیزی را در حوزه محیط‌زیست مشاهده نمی‌کنیم.

نظر شما