شناسهٔ خبر: 167685 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اصلاح قانون منجر به تقویت نظارت مجلس بر عملکرد شوراها می شود

ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی مغان در مجلس گفت: ما باید برای احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراها چارچوبی را در نظر بگیریم تا افراد سالم و کارآمد وارد عرصه انتخاباتی شوند.

به گزارش «نماینده»، با اشاره به وظیفه خطیری که بر عهده هئیت نظارت بر انتخابات شوراها است، گفت:رای مردم حق الناس بوده و باید بررسی صلاحیت افراد با دقت صورت بگیرد تا صیانت از آرای ملت و همچنین نشاط انتخاباتی اتفاق بیفتد و البته این موضوعات از اولویت‌های اساسی اعضای هئیت نظارت خواهد بود.

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی افزود: ما به دنبال این هستیم تا مردم با نشاط و همچنین اعتماد کامل پای صندوق‌های رای بیایند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در خصوص صلاحیت کاندیداها با توجه به اینکه تجربه شوراهای گذشته را مشاهده کرده‌ایم، مشکلاتی پس از ورود افراد به شوراها بوجود می‌آید که در این رابطه کمیسیون متبوع در حال بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهاست تا پس از ورود نیز یک نظارت جدی صورت بگیرد.

عضو هئیت نظارت بر انتخابات شوراهای استان اردبیل تاکید کرد: ما باید برای احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراها یک چارچوبی را در نظر بگیریم تا افراد ناسالم و ناکارآمد وارد عرصه انتخاباتی نشوند و در حقیقت باید اعلام کرد افرادی که دچار فساد اقتصادی هستند هیچ جایی برای ورود به نهاد شوراها ندارند و قطعا رد صلاحیت خواهند شد؛ چرا که اگر راه برای این افراد باز شود در ادامه دچار مشکلاتی خواهیم شد که ثمره آن دستگیری و منحل شدن شورا خواهد بود.

وی اظهار کرد: ما محکم ایستادگی خواهیم کردیم و از مراجع نظارتی نیز استعلام خواهیم گرفت، اگر فساد کاندیداها محرز شده باشد قطع به یقین چشم پوشی نخواهیم کرد و فرقی هم نمی‌کند که منتسب به کدام جناح باشند؛ بالاخره فساد خط قرمز ما به شمار می‌رود و البته مسائل دیگری همچون حضور در فتنه و ... در احراز صلاحیت‌ها تاثیر گذار خواهد بود و در مجموع مهم ترین مولفه برای هئیت نظارت کارآمد بودن و سلامت افراد است.

نظر شما