شناسهٔ خبر: 167677 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایران قدرت قطع کردن دست متجاوزان را دارد

ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سیاست تنش آفرینی ترامپ در منطقه، گفت: ترامپ دلیل آشفتگی افکار عمومی علیه خودش را مقاومت ایران می‌داند زیرا ایران اجازه نداد وی به اهدافش برسد.

به گزارش «نماینده»، مجتبی ذوالنوری، با اشاره به توان دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران مسئول اقدامات خودش است لذا هر کاری که انجام دهد با صداقت و غرور اعلام و مسئولیت کار خودش را قبول می کند.

جمهوری اسلامی ایران با غرور و صداقت مسئولیت اقداماتش را بر عهده می گیرد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان مثال کشورمان صراحتا اعلام کرد مقر داعشی ها در بوکمال را موشک زده است؛ همچنین با افتخار اعلام کرد پهپاد آمریکایی را مورد هدف قرار داده و کشتی انگلیسی ها را توقیف کرده است.

وی ادامه داد: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در راستای پاسخ به تحریم سپاه پاسداران، برای دستگاه های مختلف تعیین تکلیف شده تا منافع آمریکا در مقابل خیانت ها و جنایت های این کشور تهدید شود و مسئولیت هر اقدامی را بر عهده خواهد گرفت؛ اما اینکه شبه نظامیان در سوریه، لبنان، عراق و هر جای دیگر دنیا برای دفاع از تمامیت ارضی در مقابل بیگانگان و انتقام گیری از خیانت های آمریکا اقداماتی انجام دهند، بر عهده خودشان است و ربطی به ایران ندارد.

اتهام زنی به ایران بخاطر حمله به کاروان نظامیان آمریکا نشان از زورگویی و بی منطقی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه آمریکایی ها عنوان می کنند حمله به کاروان های نظامی آنها در عراق کار شبه نظامیان وابسته به ایران است نشان از زورگویی و بی منطقی آنها در همه ابعاد است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه آمریکایی ها نمی خواهند قبول کنند ملت های منطقه قبولشان ندارند و حتی میان ملت ها دارای امنیت نیستند، افزود:  اعتراضات ملت های منطقه از آستین فرزندانشان بیرون می آید و گریبان متجاوزان و خیانتکار خون‌ریز را می گیرد. آمریکایی ها شکست راهبردهای تجاوزگرانه‌شان را اقرار نمی کنند از این رو دنبال مقصر می گردند.

حضور اسرائیل و ایالات متحده عامل بی ثباتی و شرارت در منطقه است

ذوالنوری با اشاره به حضور آمریکا و اسرائیل در منطقه، گفت: این حضور عامل بی ثباتی و شرارت در منطقه است؛ هر گاه ایالات متحده در کشوری حاضر شده ناامنی و خون‌ریزی افزایش یافته است.

ترامپ درصدد روشن کردن آتش و بحران در منطقه است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ترامپ روی روسای جمهور گذشته آمریکا را سفید کرده و خباثت، جنون و بی عقلی را به اوج بی سابقه رسانده است از این رو هم اکنون که باید کاخ سفید را ترک کند، درصدد روشن کردن آتش و بحران در منطقه است.

وی با اشاره به اهداف ترامپ از اجرای سیاست مذکور، ادامه داد: ایجاد تنش‌زایی در منطقه سبب بحران در داخل آمریکا خواهد شد از این رو انتقال دولت با تاخیر انجام می‌شود. همچنین اجرای این سیاست آخرین انتقام گیری از ایران خواهد بود و منطقه نیز دچار بحران خواهد شد.

ترامپ دلیل آشفتگی افکار عمومی علیه خودش را مقاومت ایران می داند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید اذعان کرد ترامپ دلیل آشفتگی افکار عمومی علیه خودش را مقاومت جمهوری اسلامی ایران می داند زیرا کشورمان اجازه نداد وی به اهدافش برسد؛ در واقع ترامپ شکست خودش در انتخابات ریاست جمهوری را از چشم جمهوری اسلامی ایران می داند.

جمهوری اسلامی ایران دست متجاوزان را قطع خواهد کرد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نگران هستیم در منطقه آشوب به پا کنند اما جمهوری اسلامی به دنبال آشوب و جنگ نیست و شروع کننده جنگ نیز نخواهد بود؛ اما اگر آمریکا یا هر متجاوز دیگری بخواهد منافع کشورمان در منطقه را تهدید کند، جمهوری اسلامی ایران دست متجاوز را قطع خواهد کرد زیرا قدرتش را دارد.

وی با اشاره به هدف دیگر ترامپ برای تنش آفرینی در منطقه، افزود: با اجرای این سیاست در شروع دولت بایدن منطقه آشوب زده خواهد بود و با این اقدام از رییس جمهور ایالات متحده انتقاد گرفته است زیرا بایدن نمی تواند مطابق میل خودش رفتار کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع ترامپ علاقه دارد شرایطی را ایجاد کند تا بایدن در مسیر ترسیم شده از سوی وی حرکت کند. /

نظر شما