شناسهٔ خبر: 167629 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

طرح بازنشستگی پیش از موعد برای بررسی بیشتر به مرکز پژوهش‌ها رفت

بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی درباره انتشار اخباری مبنی بر تعلیق طرح بازنشستگی پیش از موعد گفت: این طرح برای بررسی بیشتر به مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیته اداره استخدامی فرستاده شده است.

به گزارش «نماینده»، علی بابایی کارنامی  در مورد طرح بازنشستگی پیش از موعد اظهار کرد: بعضی خبرگزاری‌ها می‌گویند که این طرح تعلیق شده است در حالی که به اصطلاح قانونی طرح «مراعا» شده است یعنی برای بررسی بیشتر به مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیته اداره استخدامی فرستاده شده است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی افزود: طبق قانون هر طرحی که به بررسی و تحقیق بیشتر نیاز داشته باشد، به اصطلاح قانونی «مراعا» می‌شود.

بابایی کارنامی در پاسخ به این پرسش که بررسی بیشتر طرح بازنشستگی پیش از موعد چقدر طول می‌کشد، گفت: آئین نامه داخلی مجلس زمان مشخصی را تعیین نکرده است. مدت زمان بررسی به محققان مرکز پژوهش‌ها و سایر نهادهای مربوطه وابسته است.

به گزارش ایسنا، طبق طرح جدید بازنشستگی پیش از موعد آقایان با ۲۵ سال و بانوان با ۲۰ سال سابقه کار بازنشسته می‌شوند. همچنین بازنشسته شدن کارمندان نیازی به تایید مدیر یا رئیس اداره مربوطه ندارد و شرط سنی سابق از این طرح حذف شده است.

بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس پیش‌تر انتقاداتی مبنی بر ناتوانی صندوق‌های بازنشستگی برای اجرای این طرح داشتند.

نظر شما