شناسهٔ خبر: 167545 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

فروش اوراق برای انجام کارهای عمرانی است نه پرداخت حقوق و دستمزد

خدابخشی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: فروش اوراق در همه دنیا برای تامین منابع طرح‌های عمرانی است و هنگامی که اوراق بفروشیم و حقوق و دستمزد پرداخت کنیم هنر نکردیم و در این راستا باید نگرانی داشته باشیم چرا در آینده کشور بدهکار و با مخاطراتی مواجه خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، محمد خدابخشی اظهار کرد: پس از اصلاح بودجه کلیات آن در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد:  تبصره دیگری در مورد منابع فروش اوراق مالی اسلامی داریم که ۷۰ هزار میلیارد تومان اوراقی که منتشر می‌شود باید پشتوانه‌اش نفت باشد که این موضوع پیشنهاد شده و در مجلس بررسی می‌شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرفصل جدیدی تحت عنوان اوراق مالی اسلامی که چند سالی است تعریف شده کاری مخاطره آمیز بوده و تبعات خیلی بیشتری نسبت به وابستگی کشور به نفت خواهد داشت چرا که با وجود این اوراق کشور را بدهکار می‌کنیم، اضافه کرد: فروش اوراق در همه دنیا برای تامین منابع طرح‌های عمرانی است و هنگامیکه اوراق بفروشیم و حقوق و دستمزد پرداخت کنیم هنر نکردیم و در این راستا باید نگرانی داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه همه ما چه در مجلس و چه در دولت در برابر بودجه کشور مسئولیت داریم، خاطر نشان کرد: تلاش کنیم این فرصتی که برای بررسی لایحه بودجه وجود دارد با سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری فرمودند و مخاطب فرمایش ایشان نیز رئیس جمهور است سعی شود اشکالاتی که در بودجه وجود دارد برطرف کنیم.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید شاخص‌های بودجه عمومی کشور بهبود یابد،  گفت: تلاش کنیم نیاز اصلی مردم برای تامین کالای اساسی زندگی و دارو در بودجه بخوبی دیده شود.

خدابخشی بر حمایت از بخش غیردولتی در کشور تاکید کرد و با بیان اینکه صندوق توسعه ملی با این فرض که  بخش غیردولتی را تقویت کند تاسیس شده است و باید فعالیت‌هایش در این راستا ادامه پیدا کند، افزود: در این شرایط  بخش غیردولتی نیاز به حمایت دارد باید این کار را انجام دهیم چرا که این مهم برای توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی ضروری است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از معضلاتی که داریم وابستگی بودجه کشور به فروش نفت خام و میعانات گازی و دلار است، اظهار کرد: وقتی دولت دچار کسری بودجه می‌شود و با قیمت دلار بازی می‌کند. دولت با بالا پایین کردن قیمت دلار و نفت  به شکل صوری بودجه کشور را بالانس می‌کند و حال باید ببینیم واقعا در عمل چقدر کسری بودجه داریم که متاسفانه تبعات این امر گریبان‌گیر اقتصاد کشور خواهد بود.

وی با انتقاد از اینکه با مجوزهایی از شورای سران متاسفانه بر تمام ناکارآمدهای تیم اقتصادی دولت سرپوش گذاشته می‌شود، خاطر نشان کرد: رکودی که در کشور وجود دارد تنها متاثر از تحریم نیست بلکه بخاطر کم‌کاری‌هایی است که انجام می‌شود.

نظر شما