شناسهٔ خبر: 167452 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

FATF تکمیل کننده پازل برجام در اعمال تحریم‌ها علیه ایران است

گودرزی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: FATF تکمیل کننده جورچین و پازل برجام در اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش «نماینده»، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، گفت: کنوانسیون‌های FATF تکمیل کننده برجام در اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: طرف‌های غربی که در برجام نتوانستند روزنه‌هایی در بحث دور زدن تحریم‌ها از سوی ایران را در قالب برجام مسدود کنند و به دنبال فشار بیشتر بر ملت ایران هستند سعی دارند از طریق کنوانسیون‌های FATF به اهداف خود برسند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: گردانندگان کنوانسیون‌های FATF آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان و امثال آن هستند که همواره در طول سال‌های مختلف تمامتلاش خود را برا یاعمال فشار بر ایران به کار گرفته‌اند که از جمله آن می‌توان به تحریم‌های دارویی، تحریم های بانکی و... اشاره کرد.

گودرزی خاطرنشان کرد: اگر آنها با سیاست‌مداران جمهوری اسلامی مشکلی داشتند، آنها با تحریم‌های دارویی عملا ملت ایران را هدف قرار داده‌اند، پس این رفتار آنها نشان می‌دهد با ملت ایران مشکل دارند.

وی افزود: اگر غربی‌ها به دنبال آن بودند که مشکلی را از ایران حل کنند و در مقابل انجام تعهدات از سوی ایران کاری را انجام دهند، باید در قالب برجام این کار را می‌کردند، نه این که در صدد تحمیل  چیز دیگری با ایران باشند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب برای بررسی لوایح عضویت ایران در کنوانسیون‌های FATF اظهار داشت: رویه رهبر معظم انقلاب همواره بر این بوده که هر کاری از کانال و مسیر خود انجام شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: این دستور رهبر معظم انقلاب دستور برای بررسی بوده و هیچ اعلام نظری مبنی بر موافقت یا مخالفت در آن دیده نمی‌شود.

نظر شما