شناسهٔ خبر: 167429 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

زالوصفتان داخلی با سوء استفاده از تحریم‌ها زندگی را بر مردم سخت کرده‌اند

بخشی پور نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان نسبت به مشکلات اقتصادی مردم از نمایندگان خواست تا در جهت برون‌رفت از این وضعیت راه حلی بیابند.

به گزارش «نماینده» مجتبی بخشی پور در نشست علنی امروز(چهارشنبه ۳ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود،  با بیان اینکه نطق خود را در مجلس به ملت شریف ایران و مسئولان محترم کشور تقدیم می‌کنم، گفت: ابتدا از مردم شریف حوزه انتخابیه‌ام شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب و دالاهو برای اعتماد به فرزند کوچکشان تشکر می‌کنم و امیدوارم در این وظیفه خطیر، شرمنده این دیار حماسه و ایثار نشوم.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، خطاب به رئیس مجلس و نمایندگان، ادامه داد: بنده به عنوان خدمتگزار مردم مقاوم شهرستان اسلام‌آباد غرب شهر شهیدان مرصاد، شیرزنان و دلیر مردان قله‌های سر به فلک کشیده دالاهو با شما سخن می‌گویم، مردمی که همواره در خدمت انقلاب بوده‌اند و در ۸ سال جنگ تحمیلی ایستادند و جانانه جنگیدند، از خود گذشتند و بر خاک افتادند تا خاک را به دشمن ندهند، خانه و آشیانه خود را ترک نکردند و حاضر نشدند به استان‌های برخوردار مهاجرت کنند.

مردم از تاراج سرمایه‌های ملی و واگذاری آنها به افراد نورچشمی رنج می‌برند

وی تصریح کرد: اگر دیروز صدای آژیر قرمز، غرش جنگنده‌های رژیم بعث عراق و بمباران‌های پی در پی، ترس و وحشت را در دل زنان و فرزندان این دیار جاری می‌ساخت. امروز مشکلات ناشی از بیکاری، سرسام آور بودن قیمت مسکن، رهن و اجاره، گرانی اجناس-تامین معیشت زندگی روزانه-تامین هزینه‌های درمانی، اختلاس، بی‌ارزش شدن پول کشور، به تاراج دادن سرمایه‌های ملی مردم و واگذار کردن آنها به افراد نورچشمی خود به پایین‌ترین قیمت‌ها مردم را رنج می‌دهد و آنها را به ستوه آورده و موج نارضایتی را در میانشان ایجاد می‌کند. همین مردمان بعد از پایان جنگ در حسرت یک زندگی ساده و بدون دغدغه فردای خود مانده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: غول سنگین تورم هر روز بیشتر از قبل بر سر این مردم سایه افکنده، هر چند تحریم‌ها نیز در این شرایط بدون تاثیر نبوده. اما زالوصفتان داخلی با سوء استفاده از تحریم‌ها زندگی را آنچنان بر مردم سخت کرده‌اند که عشق و امید به زندگی را برای مردم از بین برده‌اند، مردم زیر بار مشکلات معیشتی در رنجند، وضعیت زندگیشان روز به روز سخت‌تر می‌شود، خیلی از مردم توان تهیه مایحتاج روزمره زندگی خویش را ندارند. خیلی از کارمندان زندگی را به سختی می‌گذرانند، وای به حال کارگران، بیکاران، طبقه ضعیف و اقشار آسیب‌پذیر جامعه.

ایران از ۷ درصد منابع استراتژیک و ۹ درصد منابع طبیعی دنیا برخوردار است

بخشی پور عنوان کرد: امروز فساد اقتصادی باعث آسیب‌های اجتماعی فراوانی شده، ناهنجاری‌های جامعه و قیمت‌ها هر روز به طور وحشتناکی در حال افزایش می‌باشد و دولت نیز هیچ گونه نظارتی بر وضعیت لجام گسیخته و آشفته بازار ندارد. آیا این است شان و منزلت مردم بزرگ ایران که ۷ درصد از منابع استراتژیک و ۹ درصد از منابع طبیعی دنیا اعم از نفت، گاز، جنگل، معاون، خاک حاصلخیز، دریا و بهترین اقلیم را دارا است با چنین مشکلات، سختی‌ها و گرفتاری‌هایی دست و پنجه نرم کنند.

چشم امید مردم به این مجلس است

وی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، افزود: مردم چشم امید به این مجلس دارند، فرصت‌ها را از دست ندهیم. بیایید همه دست به دست هم به فکر راه حلی برای برون‌رفت از این وضعیت معیشتی و بهبود زندگی مردم باشیم که چنین ملتی را در هیچ جای دنیا نمی‌توان یافت. ملتی که برای هر فداکاری آماده بودند با مشکلات جنگ سوختند و ساختند، تورم، بیکاری، مشکلات، بلایای طبیعی و تحریم‌ها را تحمل کردند و در طول ۴۱ سال در خدمت دولت‌ها بوده‌اند، حال وقت آن رسیده که دولت و مجلس در خدمت این ملت بزرگوار باشد.

سیاست نباید مسئولان را از رفع مشکلات اقتصادی مردم غافل کند

بخشی پور خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اجازه ندهیم سیاست ما را از اقتصاد مردم غافل کند، بیان کرد: امروز نیاز ملت به توسعه، عمران، اشتغال و زیرساخت است و مردم دغدغه‌های اقتصادی دارند، بازی‌های سیاسی متعلق به سیاستمدارانی است که درد و غمی ندارند، کسانی که گرسنگی نکشیده‌اند، شرمنده فرزندان خود نشده‌اند، چون که سیاست برای آنها رانت‌های اقتصادی به همراه آورده است. بیایید همدرد مردم محرومی باشیم که با هزاران امید به ما رای دادند تا فکری به حال معیشت و اقتصاد بیمار کشور کنیم.

ضرورت ارتقا فرمانداری اسلام‌آباد غرب به فرمانداری ویژه

وی در تذکر به وزیر کشور تاکید کرد: پیرو مکاتبات و مذاکرات شفاهی ارتقا فرمانداری اسلام‌آباد غرب را به فرمانداری ویژه، همچنین دهستان‌های حسن‌آباد و شیان را به بخش خواستارم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در ادامه از وزیر راه و شهرسازی خواست با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند راه نجات و توسعه غرب کشور از عراق می گذرد، وزارتخانه نسبت به فعال کردن پروژه راه‌آهن کرمانشاه-اسلام‌آباد-خسروی که تعلل در این پروژه باعث از دست دادن کریدور مهم شرق به غرب آسیا است، اقدام کند.

وی ادامه داد: از طرفی باید در جهت ایجاد اداره کل راه‌آهن استان کرمانشاه، شروع و تکمیل آزادراه همدان-کرمانشاه-خسروی، اجرای قطعه یک اسلام‌آباد غرب-قصرشیرین که مطالعات آن در سال ۸۵ انجام گرفته ولی متاسفانه تنها قطعه کار نشده بزرگراه کربلا است، تامین اعتبار جهت تملک اراضی تقاطع‌های محور اسلام‌آباد غرب-پل دختر که خود به نقاط حادثه‌خیزی تبدیل شده است. ایجاد بزرگراه خروجی اسلام‌آباد غرب-پادگان الله‌اکبر تا علی‌آباد و اجرای تقاطع آن، روکش نمودن راه‌های کوزران- مله فردین-زاوله-دوشمیان قلخانی-توت شامی-گهواره-تنگ گول-ریجاب-زرده-سیاه خور-سیمانی-شیان-باقرآباد-کمره-شاهینی-میله سر-سیا سیاه-خمارتاج-باریکه نظام-قلعه هرسم-دیزگران-چهارمله-سیدایاز-کسان اقدام شود.

وی در تذکر به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، افزود: تاخیر در ثبت ملی شهرستان دالاهو به عنوان شهرستان تنبور به هیچ وجه پذیرفته نیست و از ایشان می‌خواهم هر چه سریعتر این خواسته به حق را اجرایی کند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، در تذکر به وزیر نیرو، یادآور شد: تخصیص آب شرب، صنعتی و کشاورزی مورد نیاز شهرستان دالاهو را از محل سدهای زمکان و آزادی که سالهاست مورد بهره‌برداری قرار نگرفته و مطالبه به حق شهرستان است را خواستارم. همچنین توجه ویژه به مشکلات اجتماعی و تبعات ناشی از آن در اجرای سدچناره واقع در دهستان بزرگ منصوری شهرستان اسلام‌آباد غرب که برغم اینکه ۸ روستا و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی، ملی، جنگل و مراتع را در این شهرستان زیر آب می‌رود و شرایط کشاورزی و دامپروری را برای مردم دشوار می‌سازد و حتی اجازه پرورش ماهی را در حاشیه سد به مردم منطقه نداده‌اند. چرا باید از ۶۷ میلیون متر مکعب سد برای شهرستان هیچ تخصیصی در نظر گرفته نشود در صورتی که تامین آب در اغلب روستاهای بخش حمیل که در محدوده همین سد واقع گردیده‌اند به وسیله تانکر سیار انجام می‌شود، آیا این حق واقعی مردم نجیب و شریف شهرستان اسلام‌آباد غرب است؟.

نظر شما