شناسهٔ خبر: 167397 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مقابل تحریم های ظالمانه دست روی دست نمی گذاریم

فداحسین مالکی.jpg عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:رسانه های غربی با هدف مسائل تحریم ها را مطرح می‌کنند تا شکاف در جامعه ما ایجاد شود و مردم را در مقابل نظام قرار دهند.

به گزارش «نماینده» فداحسین مالکی با اشاره به موضوع تحریم های دارویی ایران و ادعای آمریکا درمورد معافیت اقلام بهداشتی و دارویی از تحریم ها، گفت:در ایران اسلامی  ۹۷ درصد داروی کشور را خودمان تامین می‌کنیم.

وی افزود: باید به سمتی برویم که آن سه درصد در موضوع مواد اولیه  را هم باخودکفایی خودمان تامین کنیم، چطور می توانیم ۹۷% را تولید کنیم باید از عهده آن سه درصد هم بربیاییم.  باید به سمت بی اثرکردن تحریم ها  برویم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به شانتاژ خبری برخی رسانه ها در موضوع تحریم ها، ادامه داد: برخی در داخل با رسانه های معاند همراهی و موضوع تحریم ها را بزرگنمایی می کنند؛ نباید آب در آسیاب آسیاب دشمن بریزیم و بهانه به دست آنها بدهیم، آنها برای ما هر روز یک سوژه ای را پیدا کرده و بزرگ نمایی می کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با اشاره به موضوع ساخت واکسن کرونا تاکید کرد: متخصصین ایران اسلامی در موضوع کشف واکسن کرونا، مدت هااست که کار می‌کنند و به نتایج مثبتی هم خواهند رسید؛ پس ما می توانیم.

وی با اشاره به موضوع آمریکا در مورد معافیت دارویی غذایی اظهارکرد:غربی ها می خواهند با ما بازی کنند و به هر حال باید به دنبال  راهکار باشیم، کشور ما به همه جا مرز دارد، مرزهای آبی و خشکی و ما می توانیم نیازهای خود را در زمینه دارو تامین کنیم و تحریم‌ها را دور بزنیم؛ این کار را قبلا هم انجام داده ایم.

مالکی با بیان اینکه در کشورمان سال های سال  تحریم داشتیم و با همراهی و مقاومت مردم بسیاری از آن ها را دور زدیم، خاطرنشان کرد: ما می توانیم ؛ آنها با هدف این مسائل را مطرح می‌کنند تا شکاف در جامعه ما ایجاد شود و در واقع ما را سرگرم کرده و مردم را در مقابل نظام قرار بدهند؛ ما باید خودمان کارها را انجام دهیم و دست روی دست نگذاریم.  

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بیانیه مهم نمایندگان مجلس علیه قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا، مطرح کرد: پارلمان اروپا همواره کشورهای اروپایی را که در مسیر تحریم ها با آمریکا همراهی کردند، را حمایت کرده و در مقابل اقدامات ضدحقوق بشری آمریکا علیه ایران یا در رفع انسداد مسیرهایی که دارو و مواد اولیه باید برای ایران ارسال یا تهیه می شد، تلاشی نکرده است.

نظر شما