شناسهٔ خبر: 167291 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

بهتر است شورای عالی امنیت ملی ابعاد FATF را بررسی کند

آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که با توجه به ابعاد حساس FATF بهتر است که شورای عالی امنیت ملی بررسی آن را در دست گرفته و از ابعاد مختلف تاثیرات آن را بررسی کند.

به گزارش «نماینده»، محمد حسن آصفری، با اشاره به ساز و کار تصویب FATF، بیان کرد: از نظر بنده باتوجه به ابعاد امنیتی که تصویب FATF و CFT می تواند به دنبال داشته باشد، شورای عالی امنیت ملی باید آن را بررسی کرده و در خصوص موانعی که می تواند احیانا به دنبال داشته باشد و تاثیرات آن در حوزه مسائل داخلی و سیاست خارجی؛ اعلام نظر کند و در نهایت پس از اعلام نظر شورای عالی امنیت ملی مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن ورود کند.

وی در ادامه اظهار کرد: بحث FATF موضوعی است که ابهامات زیادی دارد و اگر به ابعاد آن توجه نکنیم ممکن است در آینده با مشکلاتی روبه رو شویم و همان دبه ای که در برجام درآورده و نه تنها به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند و حتی تحریم ها را تشدید نیز کردند، مجددا تکرار شود.

نماینده مردم اراک در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر باید توجه داشت که ممکن است آنها به دنبال FATF و CFT توافقات و پروتکل های دیگری را بر روی میز بگذارند. چراکه در بحث برجام نیز اعلام شد هیچ موافقتنامه و پروتکل پیوستی ندارد و بعد مشخص شد که FATF و CFT را نیز به دنبال داشته است.

وی در ادامه تاکید کرد: این بحث بسیار حائز اهمیت و حساس است و به نظر بنده شورای عالی امنیت ملی باید تمام ابعاد آن را بررسی کرده و سپس از ظرفیت مجلس نیز استفاده شود.

نظر شما