شناسهٔ خبر: 167287 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حوزه سلامت تقویت یابد/حمایت از قشر پرستاری و مدافعان سلامت مورد توجه قرار بگیرد

محمدبیگی نماینده قزوین گفت: تلاش من در طی چهار سال نمایندگی این خواهد بود که وضعیت حوزه سلامت استان تقویت یابد و چهره استان در این حوزه تغییر پیدا کند و باید حمایت از قشر پرستاری و مدافعان سلامت و مطالبات آنها جدی تر از قبل مورد توجه قرار بگیرد

به گزارش «نماینده» فاطمه محمدبیگی دبیر کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز ضمن حضور در جمع اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری استان قزوین، با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار تاکید کرد: در شرایط خاص و ویژه کنونی امروز که ویروس منحوس کرونا در حال جولان دادن است، باید حمایت از قشر پرستاری و مدافعان سلامت و مطالبات آنها جدی تر از قبل مورد توجه قرار بگیرد.

 وی افزود با وجود اهمیت این موضوع متاسفانه شاهد آن هستیم که از بهمن ۹۸ به این سمت کارانه‌ها یک سوم شده، همچنین هنوز فوق‌العاده ویژه قول داده شده کامل واریز نشده است. پیشنهاد جدی و مطالبه ما این است که برای حمایت از مدافعان سلامت در کشور در بودجه ۱۴٠٠ ردیف مستقل و ویژه در نظر گرفته شود.  

نماینده قزوین ادامه داد: متاسفانه زیرساخت های حوزه سلامت در استان ضعیف است، از این رو تمام تلاش من در طی چهار سال نمایندگی این خواهد بود که وضعیت حوزه سلامت استان تقویت یابد و چهره استان در این حوزه تغییر پیدا کند.

عضو کمیسیون بهداشت گفت: یکی از مشکلات در حوزه پرستاری و سلامت وجود واسطه هاست لذا باید واسطه‌ها برداشته شود، همچنین شغل‌های گروه پرستاری باید در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور در نظر گرفته شود.   کمیسیون بهداشت و درمان به طور جد پیگیر موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و جذب نیروهای پرستاری است. در حال حاضر با پیگیری های مستمر صورت گرفته دستور جذب ۳۰ هزار نیرو صادر شده که امیدوارم هر چه سریع تر محقق شود.  
 
وی افزود: باید از دانشمندان توانمند کشورمان در حوزه‌های مختلف از جمله تولید واکسن کرونا حمایت جدی شود، در حال حاضر شاهد هستیم نه تنها توازنی بین بودجه در نظر گرفته شده بین خرید واکسن خارجی و تولید داخلی نیست بلکه تفاوت فاحش هزینه ها در این زمینه دیده می‌شود که بسیار تاسف‌آور است.

نماینده قزوین در پایان گفت: مکان ساختمان نظام پرستاری در شان پرستاران نیست، باید برای بهبود وضعیت آن حمایت لازم از سوی مسئولان صورت بگیرد.

نظر شما