شناسهٔ خبر: 167256 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مرزهای سردشت و پیرانشهر بیشترین درآمد را برای نورچشمی‌ها دارد

کمال حسین پور نماینده مردم سردشت در مجلس با بیان اینکه جوانان حوزه انتخابیه‌اش یا بیکار هستند و یا با کولبری امرار معاش می کنند، گفت: مرزهای سردشت و پیرانشهر بیشترین درآمد را برای نورچشمی ها دارد.

به گزارش «نماینده» کمال حسین پور در نشست علنی امروز (چهارشنبه 26 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر اقتصاد گفت: آیا اطلاع دارید که مرزهای سردشت و پیرانشهر بیشترین درآمد مرزی را در بین مرزهای غرب کشور برای نورچشمی ها دارد، اما جوانان این منطقه یا بیکار هستند و یا با کولبری امرار معاش می کنند. شما و رئیس گمرک چطور از عذاب وجدان خوابتان می برد که یک تعداد نورچشمی در مرزهای غربی به درآمدهای کلان برسند و جوانان این منطقه برای تهیه نان، کولبری کنند!

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور در تذکری افزود: وعده های انتخاباتی شما در مورد مناطق محروم و کمتر توسعه یافته چه شد؟ در بودجه سال 1400 برای مناطق کردنشین مرزی چه تدابیری اندیشیده شده و تا چه زمان لابی گری و منطقه نگری در بودجه نویسی به جای توسعه نیازهای منطقه و میزان بیکاری حاکم است؟

وی خطاب به وزیر کشور یادآور شد: چرا علی رغم وجود قانون برای تامین آب، برق و گاز مناطق محروم حاشیه شهرها، شهرداری ها هنوز با این موضوع مخالفت می کنند؟

این نماینده مردم در مجلس در پایان تصریح کرد: آقای روحانی، مملکت داری از پشت میزنشینی و پشت شیشه‌های ماشین امکانپذیر نیست، باید در جمع مردم حضور یابید و ببینید که کمر مردم زیر فشار گرانی ، بیکاری، تورم و... خم شده است.

نظر شما