شناسهٔ خبر: 167200 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

افتتاح ۱۷ باغ جدید در پایتخت

حناچی شهردار تهران با اشاره به اینکه راه‌اندازی باغ سلیمانیه ارتباطی به عوارض پلاسکو از بنیاد مستضعفان ندارد، گفت: ۱۷ باغ جدیددر تهران راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش «نماینده»، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح باغ سلیمانیه اظهار داشت:‌این باغ که بخشی از باغ تاریخی وثوق‌الدوله است و سال‌ها به عنوان یک فضای متروک رها شده بود، امروز جهت استفاده شهروندان و توسعه فضای سبز افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این اقدام با پشتیبانی شورای شهر صورت گرفت، گفت: سرانه فضای سبز برای هر نفر در منطقه ۱۴ باید ۱۲ متر باشد که بسیار کمتر است بر همین اساس که فضای سبز برای شهروندان تهرانی کمبود جدی دارد امسال باغ‌های جدیدی را افتتاح خواهیم کرد.

شهردار تهران ادامه داد:‌امسال ۱۷ باغ داخل محدوده تهران افتتاح شده و ۱۷ باغدیگر هم نیز به آن اضافه خواهد شد که این مسأله به ویژه در مناطقی که به لحاظ سرانه فضای سبز کم برخوردارند انجام خواهد گرفت.

حناچی در پاسخ به این پرسش که آیا افتتاح این باغ در قبال چشم‌پوشی از عوارض پلاسکو از بنیاد مستضعفان خریداری شده است؟ ‌ خیر، این موضوع جزء حساب‌های فی‌مابین شهرداری و بنیاد مستضعفان بوده و ارتباطی با عوارض پلاسکو ندارد.

وی درباره سوال دیگری مبنی بر لغو محدودیت ارتفاعی در جماران گفت: این موضوع یک بحثی با جزئیات کارشناسی است که ان‌شاءالله سر فرصت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شهردار تهران در مورد حمل و نقل عمومی پایتخت گفت:‌اخیرا بر اساس مصوبه‌ای دولت وعده داده ۵ هزار اتوبوس برای کل کشور تهیه کند که نصفی از آن مربوط به تهران است.

وی با بیان اینکه این مسأله در راستای مصوبات ستاد کرونا مورد توجه قرار گرفته است گفت:‌همچنین به دنبال تأمین اتوبوس‌های برقی برای پایتخت و بازسازی واگن‌های مترو هستیم همچنین بخش زیادی از مسیر مترو تهران نیاز به بازسازی و اورهال دارد که اعتباراتی در این راستا مورد توجه است.

نظر شما