شناسهٔ خبر: 167141 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

متفکر آزاد:‌ بهتر است اردوغان در سیاست‌های منطقه‌ای خود تجدیدنظر کند

متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه بهتر است اردوغان در سیاست‌های منطقه‌ای خود تجدیدنظر کند گفت: ما سیاست و حسن همجواری را با همسایگان‌مان در دستور کار داریم اما بر سر تمامیت ارضی کشورمان با هیچکس تعارف نداریم.

به گزارش «نماینده»،روح‌الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات مداخله‌جویانه رئیس‌جمهور ترکیه علیه کشورمان گفت: بهتر است اردوغان در سیاست‌های منطقه‌ای خود تجدیدنظر کند و در مسیری که آمریکا و رژیم صهیونیستی برایش تعیین می‌کند حرکت نکند.

وی با بیان اینکه اردوغان باید از سیاست‌های اختلاف‌افکنانه در منطقه پرهیز کند افزود: موضوع سوریه برای اردوغان تجربه خوبی بود تا در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت نکند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: ما سیاست حسن و همجواری را با همسایگان‌مان در پیش گرفته‌ایم و همواره بر روابط صلح‌آمیز و دوستانه با کشورها به ویژه همسایگان‌مان تأکید داریم اما نسبت به تمامیت ارضی کشورمان با حساسیت رفتار می‌کنیم و با هیچکس در این باره تعارفی نداریم.

متفکرآزاد خاطرنشان کرد: اردوغان به جای سیاست‌های مداخله‌جویانه و تفرقه‌افکنانه در منطقه بهتر است سیاست حفظ وحدت بین کشورهای منطقه را در پیش گیرد و در مسیری که مدنظر دشمنان منطقه است حرکت نکند و اجازه ندهد کسانی که در منطقه حضور ندارند و دشمن ملت‌های منطقه هستند از طریق ایجاد اختلاف بین کشورها توسط ترکیه به مقاصد شوم‌شان برسند.

وی افزود: مردم آذری‌ زبان ایران در حفظ تمامیت ارضی کشورشان همواره تلاش داشته و در این مسیر شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند که نمونه بارز آن را در 8 سال دفاع مقدس می‌توان مشاهده کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: اردوغان باید بداند که ایران،‌ارمنستان و آذربایجان نیست ایران کشوری است که همواره بر استقلال خود تأکید داشته و از آن به طور جد دفاع کرده است.

متفکر آزاد خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران 41 سال است اجازه دخالت به آمریکا و انگلیس به کشورش نمی‌دهد و پای آنها را به ایران قطع کرده و امروز هم دارد پای انگلیس را از منطقه قطع می‌کند و اردوغان باید مراقب اظهارنظرهایش در مورد چنین کشوری باشد.

نظر شما