شناسهٔ خبر: 167092 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

واکنش عضو هیئت رئیسه مجلس به اظهارات امروز رئیس جمهور:

ما با دولت همکاری بسیاری داشتیم و به جای مچ‌گیری، دستشان را گرفتیم/ روحانی به جای حاشیه‌پردازی، بر حل مشکلات مردم تمرکز کند/ عدم حضور روحانی در مجلس نشان‌دهندۀ عدم تعامل از جانب دولت است

متفکر آزاد آقای روحانی بهتر است به جای حاشیه پردازی، بر عمل کردن به وظایفشان در حل مشکلات مردم و مقابله با گرانی ها تمرکز کنند.

روح الله متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با «نماینده» در واکنش به اظهارات امروز روحانی که در جلسه هیئت دولت که گفت «مجلس یازدهم لوایح دولت را به بایگانی سپرده» اظهار داشت: دولت در بعضی از موارد که لایحه ای اضطراری به مجلس آورد، ما در اسرع وقت آن را تبدیل به قانون کردیم، از جمله می توان به افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم اشاره کرد که طی دو هفته این لایحه تصویب شد.

نماینده تبریز افزود: جایی که دولت برای اقتصاد و معیشت مردم دغدغه  دارد ما بدون معطلی آن را انجام میدهیم.

وی با اشاره به عدم حضور روحانی در مجلس از ابتدای تشکیل مجلس یازدهم، گفت: اینکه ستاد کرونا اعلام کرد حفظ جان رئیس جمهور مهم است و نباید در مجلس حضور پیدا کند برای ما هم مهم است، و ما حتی راضی نبودیم جان آقای امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور هم به خطر بیفتد؛ اما به نظر میرسد عدم حضور آقای روحانی در روز تقدیم بودجه به نوعی نشاندهندۀ عدم تعامل از جانب دولت است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: مجلس دو مصوبه مهم داشت که آقای رئیس جمهور  حاضر به ابلاغ آنها در موعد قانونی نشد و رئیس مجلس ناچار شد آنها را ابلاغ کند، آقای روحانی اگر اسم این کار را همکاری میگذارد ما باید در دایرة المعارف به دنبال معنی واژه همکاری بگردیم!

متفکر آزاد با تأکید بر اینکه «ما با دولت همکاری بسیاری کردیم و به جای اینکه مچ بگیریم، دستشان را گرفتیم» افزود: دولت در عمل باید برای حفظ انسجام ملی و حل مشکلات مردم آستین خود را بالا بزند و مجلس نیز در مدت زمان باقیمانده از عمر دولت دوازدهم در کنار دولت است و آمادگی کامل برای حل مشکلات مردم و جامعه را دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت:  آقای روحانی بهتر است به جای حاشیه پردازی، بر عمل کردن به وظایفشان در حل مشکلات مردم و مقابله با گرانی ها تمرکز کنند. به نظرم در شأن رئیس جمهور نیست که مشغول حاشیه پردازی شود.

نماینده مردم تبریز تصریح کرد: ۷ سال و نیم است که مجلس یازدهم نبوده و مشکلات را گردن دیگران می انداختد؛ حالا هم بهتر است آقای روحانی در مدت زمان باقی مانده از عمر دولت به فکر حل مشکلات کشور باشد.

نظر شما