شناسهٔ خبر: 167022 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

احتمال برگزاری انتخابات شوراها در پروسه سه‌ماهه

محمدصالح جوکار// عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها از احتمال برگزاری این انتخابات در پروسه سه‌ماهه خبر داد.

به گزارش «نماینده»،  محمدصالح جوکار عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با بیان اینکه در زمان شیوع کرونا باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که حضور مردم در انتخابات کاهش پیدا نکند، گفت: جلسات هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تا کنون به‌صورت جدی تشکیل نشده است و تصمیمی برای نحوه برگزاری این انتخابات تاکنون اتخاذ نشده است.

وی با ابراز اینکه طبق جدول زمان‌بندی‌ای که وزارت کشور اعلام کرده است ثبت‌نام انتخابات شوراها ۲۰ اسفند ماه خواهد بود ادامه داد: البته حتماً نباید انتخابات شوراها در یک روز برگزار شود و می‌توان در یک پروسه سه‌ماهه این انتخابات را برگزار کنیم.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نیازی نیست در انتخابات شوراها تمرکز بر برگزاری در یک روز داشته باشیم می‌توان به هر استان بر حسب شرایط این اجازه را داد که در طول سه ماه انتخابات را برگزار کنند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، اضافه کرد: برای طولانی شدن زمان برگزاری انتخابات شوراها منعی وجود ندارد و تنها باید سازوکار قانونی آن را فراهم کنیم.

عضو هیئت نظارت مرکزی انتخابات شوراها با یادآوری اینکه "باید در زمان شیوع کرونا سازوکارهای برگزاری الکترونیک انتخابات را فراهم کنیم"، عنوان کرد: البته یکی از نگرانی‌های شورای نگهبان این است که خدشه‌ای به رأی مردم وارد نشود که در این زمینه باید دولت تضمین‌های لازم را به شورای نگهبان بدهد.

 جوکار با تأکید بر اینکه توسعه حوزه‌های رأی‌گیری و افزایش صندوق‌های رأی یکی دیگر از راهکارهایی است که می‌توان در زمان بحران عملیاتی کرد، اظهار داشت: باید مجموعه راهکارهایی را که می‌تواند مشارکت مردم را افزایش دهد و حضور آنها را تسهیل کند فراهم کنیم.

نظر شما