شناسهٔ خبر: 167020 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تطبیق احکام دوازدهگانه اصلاح ساختار بودجه با لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس

میرتاج الدینی عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از آغاز بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ در این کمیسیون از جلسات هفته آینده خبر داد.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال آینده از سوی دولت به مجلس، گفت: بررسی کلیات و جزئیات بودجه سال ۱۴۰۰ از هفته آینده یکشنبه به مدت ۲ هفته در دستورکار اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات قرار دارد.

وی در همین راستا، افزود:معاونین سازمان برنامه و بودجه و همچنین کارشناسان دیوان محاسبات و مرکز پژوهش های قوه مقننه میهمان اعضای کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی بودجه سال آینده خواهند بود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به طرح اصلاح ساختار بودجه، بیان داشت: این طرح در حال حاضر در دستورکار جلسه علنی قوه مقننه قرار دارد و تا ماده ۷ آن بررسی و تصویب شده و ادامه بررسی آن نیز در دستورکار نمایندگان قرار دارد.

حجت الاسلام میر تاج الدینی با بیان اینکه در این طرح ۱۲ حکم برای اصلاح ساختار بودجه در نظر گرفته شده و تمامی این مولفه های دوازدهگانه به سازمان برنامه و بودجه نیز ابلاغ شده، ادامه داد:در صورت اتمام و تبدیل این طرح به قانون، این ۱۲ مولفه در جلسات هفته  آینده کمیسیون برنامه و بودجه، با لایحه بودجه سال آینده تطبیق داده خواهد شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت:تفاوت  بررسی بودجه سال آتی در کمیسیون بودجه با سایر کمیسیون های تخصصی در این است که آنها آن بخشی از لایحه بودجه را بررسی می کنند که مربوط به حوزه فعالیت آن کمیسیون است، اما کمیسیون برنامه و بودجه کل لایحه را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد.

نظر شما