شناسهٔ خبر: 166480 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دیپلماسی پارلمانی می‌تواند در جهت خنثی سازی تحریم‌ها عمل کند

مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: دیپلماسی پارلمانی ازظرفیت‌های گوناگونی برخوردار است که می‌شود از این طریق در جهت خنثی سازی تحریم‌ها گام برداشت.

به گزارش «نماینده» سید محمد مولوی به بهره گیری از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی برای رفع تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: پارلمان‌ کشورهای جهان به لحاظ سیاسی از حساسیت کمتری نسبت به دیپلماسی عمومی برخوردار هستند و به همین دلیل می‌توان به گسترش مناسبات با پارلمان‌های کشورهای مختلف پرداخت تا از این طریق بتوان بسیاری از مشکلات تحریمی را مرتفع کرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر از یکسو با تحریم‌های ظالمانه دشمن مواجه هستیم و از سویی نیز با سوء مدیریت مسئولان روبه‌رو شده‌ایم که همین بی‌تدبیری در مدیریت سبب شکل‌گیری چالش‌هایی جدی در زندگی مردم شده است و در وهله نخست بایستی رویکرد مدیران دچار تغییراتی شود تا وضعیت اقتصادی به شکل ملموسی دستخوش تغییراتی شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه؛ دولت در این ۷ سال اخیر در جهت گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه عملکرد مناسبی نداشت؛ زیرا سهم ما از واردات و صادرات کالاها با این کشورها بسیار ناچیز بود که همین موضوع می‌توانست بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.  

وی اظهار کرد: برای خنثی سازی تحریم‌ها باید همه ظرفیت‌های کشور فعال شوند که این نیز مستلزم همت جدی دولتمردان بوده؛ البته در همین راستا هم گروه‌های دوستی مجلس شورای اسلامی بسیار فعالانه عمل می‌کنند و همه تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا از دیپلماسی پارلمانی سبب خنثی سازی تحریم‌های یکجانبه شوند.

نظر شما