شناسهٔ خبر: 166430 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مطالبات صندوق‌های بیمه‌ای از دولت بر مبنای ارزش واقعی روز محاسبه می‌شود

دیوان عدالت اداری/1 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال یک مقرره دولتی، مصوب کرد مطالبات سازمان ها، صندوق‌ها و موسسات بیمه‌ای فعال از دولت، بر مبنای ارزش واقعی روز محاسبه می‌شود.

به گزارش «نماینده»  هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال یک مقرره دولتی، مصوب کرد مطالبات سازمان‌ها، صندوق‌ها و مؤسسات بیمه‌ای فعال از دولت، بر مبنای ارزش واقعی روز محاسبه می‌شود.

به دنبال شکایت کانون کارگران بازنشسته تهران از هیات وزیران و درخواست ابطال تبصره ۲ ماده ۳ آیین نامه اجرایی بند (ت) ماده ۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به شماره ۲۱۹۵۳.ت ۵۴۸۵ مورخ ۹۷.۰۲.۲۹ مصوبه هیأت وزیران که در آن مقرر شده بود، مطالبات سازمان‌ها، صندوق‌ها و مؤسسات بیمه‌ای فعال از دولت براساس نرخ اوراق مشارکت محاسبه شود، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری وارد بحث و بررسی شد و با توجه به اینکه مقرره دولت خلاف بند (ه) از ماده ۷ قانون جامع رفاه تشخیص داده شد و ملاک محاسبه مطالبات را ارزش واقعی روز دانست، رأی به ابطال این مقرره هیأت دولت داد.

در بند (ه) از ماده ۷ قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی آمده است: مطالبات سازمان ها، صندوق‌ها و مؤسسات بیمه‌ای فعال در قلمروهای نظام‌تامین اجتماعی از دولت برمبنای ارزش واقعی روز و براساس نرخ اوراق مشارکت پرداخت خواهد شد.

نظر شما