شناسهٔ خبر: 166394 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

افتتاح چندین فضای سبز در مناطق ۹ و ۱۰ تهران به زودی

حناچی شهردار تهران گفت: برای توسعه فضای سبز در مناطق ۹ و ۱۰ برنامه داریم و به زودی در همین مناطق چند پارک جدید را کلنگ خواهیم زد.

به گزارش «نماینده»، پیروز حناچی صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های منطقه ١٠ تهران گفت: امروز تعدادی از پروژه‌های محلی منطقه ۱۰ افتتاح شد. افتتاح درمانگاه محلی این منطقه و پروژه خیابان شهید دعوتی یکی از پروژه‌های محلی این ناحیه در محله بریانک است و امیدواریم مورد رضایت مردم قرار گیرد.

شهردار تهران افزود: این پروژه‌ها محله محور بوده و عمدتاً با نظرات مردم و شهردار ی منطقه و نواحی افتتاح شده است. این یک حرکت رفت و برگشت است که هم مطالبات عمومی مردم منطقه و هم اولویت‌ها و برنامه‌های شهرداری منطقه با اجرای پروژه‌های عمرانی برای بالا بردن کیفیت محلات در حال انجام است.

وی در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین مشکلات منطقه ۱۰ چیست، ابراز داشت: مناطقی همچون منطقه ۹ و ۱۰ که تراکم خانوار و نفر در هکتار آنها بالا است، خدمات محلی پایینی دارند. مهم‌ترین خدمات محلی این مناطق افزایش فضای سبز است که ما برای توسعه فضای سبز این محلات برنامه داریم و به زودی در همین مناطق چند پارک جدید را کلنگ خواهیم زد.

شهردار تهران تصریح کرد: یکی از سرانه‌هایی که ما دائماً کنترل می‌کنیم، سرانه فضای سبز و سرانه‌ای است که مردم بتوانند در اوقات فراغت از آن استفاده کنند. کمبودی که معمولاً در کاهش مفید زیربنای واحدهای مسکونی نیز وجود دارد در این فضاها قابل جبران است. این موارد معمولاً استاندارد دارد و ما در بعضی از محلات فاصله زیادی با استاندارد سرانه فضای سبز داریم و تلاش خواهیم کرد تا آن را جبران کنیم.

حناچی ادامه داد: در هرجایی که امکان توسعه فضای سبز وجود داشته باشد آن را افتتاح خواهیم کرد. افتتاح این سرانه‌ها در بالا بردن رفاه شهروندان موثر است و تاثیرات مستقیمی ازجمله بهبود فضای شهر برای گذر اوقات فراغت دارد. این امر حتی به جهت اقتصادی هم موجب مشخص شدن ارزش واقعی زمین و کمک اقتصادی نیز می‌شود.

وی در پایان درباره شیوع ویروس کرونا نیز به شهروندان هشدار داد: متاسفانه شرایط کرونایی شهر تهران در وضعیت بدی قرار دارد و از همه می‌خواهیم تا نسبت به رعایت نکات پیشگیرانه توجه کنند.

نظر شما