شناسهٔ خبر: 166321 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

احتمال فاسد شدن ۲۰۰ هزار تُن برنج در گمرک

حجت الله فیروزی فسا سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: مجلس از دولت خواسته است که هر چه زودتر ترخیص کالاها در گمرک را آسان‌تر و سهل‌تر کند تا تاجرانی که از نظر تجارت در سلامت هستند با مشکلاتی مواجهه نشوند.

به گزارش «نماینده»، حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درباره دپو شدن ۲۰۰ هزار تُن برنج در گمرک اظهار کرد: شرایط امروز کشور یک شرایط خاص و به اصطلاح شرایط جنگی است یعنی در تمام حوزه‌های اقتصادی با مشکلات عدیده‌ای مواجهه هستیم.


وی ادامه داد: در این شرایط دولت باید متناسب با شرایط فعلی آرایش جنگی اتخاذ کند یعنی کشوری که از طرفی درگیر مشکلاتی بیرونی مانند تحریم سنگین است و از سوی دیگر درگیر کرونا نباید یک سیاست معمولی در حوزه‌های مختلف کشور داشته باشد.


سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: یک نمونه از آرایش معمولی دولت دپو شدن کالاهای اساسی در گمرک است که برخی از این کالاها حتی در مرز فاسد شدن قرار دارند، نمونه آن ۲۰۰ هزار تُن برنجی است که در گمرک درحال فاسد شدن است که دولت باید تدابیر درستی برای این طور موضوعات اتخاذ کند.


فیروزی تصریح کرد: فارغ از دپو شدن کالاهای اساسی در گمرک شاهد دپو شدن نهاده‌ها و خوراک دام‌ها در گمرک کشور هستیم که اگر این مواد هر چه زودتر از گمرک ترخیص نشوند می‌تواند یک ضرر اساسی به کشور وارد کند که باتبع آن قیمت مواد پروتئینی افزایش پیدا می‌کند.


وی با بیان اینکه مجلس درباره ترخیص کالاهای اساسی از گمرک با دولت جلسات متعددی برگزار کرده است، بیان کرد: مجلس از دولت خواسته است که هر چه زودتر ترخیص کالاها در گمرک را آسان‌تر و سهل‌تر کند تا تاجرانی که از نظر تجارت در سلامت هستند با مشکلاتی مواجهه نشوند.


سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این مناسب نیست که کشور در تامین کالا از خارج از کشور با مشکلات زیادی از نقل و انتقال پول تا وارد کردن کالا رو به رو است نباید به این راحتی کالا در گمرک باقی بماند تا فاسد شود.


فیروزی با بیان اینکه قطعاً کمیسیون به موضوع گمرک ورود پیدا خواهد کرد، گفت: ما در مسائل ترخیص کالا از گمرک مشکل قانون نداریم آن چیزی که باعث این ناهماهنگی شده است استفاده نکردن مناسب از ابزارهای نظارتی است.

نظر شما