شناسهٔ خبر: 166244 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

پخت وپز ؛ یک سناریو انتخاباتی

روحانی و بایدن

«نماینده»:

- بایدن دوست ظریف است

- دلار ۱۰هزارتومان ارزان شد

- سکه ریخت

- پراید۳۰میلیون ارزان شد

و...

این سناریو انتخاباتی جدی ست. نمایشی که درساعات اخیر آغاز شده می‌تواند کارآیی همان طراحی دیوارکشی انتخاباتی۹۶برای افکارعمومی باشد تا موجبات فریب افکارعمومی رابرای۱۴۰۰رقم بزند.

اخبار شکل گیری اتاق‌های  فکر انتخاباتی در۴۸ساعت اخیر افزایش یافته و دو مدل را جمع بندی کرده اند:

مدل اول : کاندیداتوری ظریف 

مدل دوم : کاندیدایی با وزارت خارجه ظریف

در طراحی انتخاباتی جریان غربگرا که وضعیت امروز کشور محصول مدیریت آنان است، ظریف را شاه کلید برد دانسته و به دنبال فریب افکارعمومی برای برد در۱۴۰۰و درکنارآن تصاحب شورای شهر هم هستند.

در این پخت و پز انتخاباتی بر روی عملیات روانی از طریق رسانه‌های همسو از یک طرف و ازطرف دیگر بر  فراموشی ذهن مردمی که گرفتار معیشت خود هستند از عملکرد جریان ناکارآمد ۷سال اخیر حساب ویژه ای بازشده است.

به نظرمی‌رسد درشرایط کنونی تبیین درست و واقعی از وضع موجود مهمترین اقدام جریان  انقلاب برای بدنه اجتماعی ست.  

پرهیز از تندگویی یا نگاه متعصبانه و طرح منطقی وآشکارسازی اهداف انتخاباتی جریان غربگرا می‌تواند دراین تبیین موثرباشد.

یادمان نرود مردم آنقدر در فشاراقتصادی هستند که پخت وپزهای انتخاباتی به واسطه برد بایدن قابل باوراست و نمی‌توان با صرف شعار از کنار آن عبور کرد و باید برای آن تامل و برنامه داشت.

یادمان نرود تاچند روز پیش جریان ناامید خود را بازنده مقابل مردم می‌دانست و امروز بِشکن زنان به دنبال قدرت درماه های آتی ست. بعید نیست چشمک آمریکایی‌ها و لبخند نرم بایدن در کوتاه مدت تا انتخابات ۱۴۰۰نیز به کمک پخت و پز این سناریو بیاید چراکه قطعا آنان ترجیح می‌دهند دولت آینده ایران، دولتی مطابق خواسته آنها باشد.

در تبریک نتانیاهو به بایدن آنچه به صراحت اشاره شده، دوستی گرم ۴۰ساله آنان است که نباید از آن غافل شد. خطری که نه برای سردمداران غرب اهمیتی دارد، نه برای خرده براندازانی چون تاجزاده که امروز به صراحت به تحریک نسل امروز علیه انقلاب و نظام مشغولند.

خلاصه چنین پخت وپزی می‌شود ادامه سیاست ومشی دولت کنونی و ادامه این ۷سال با چهره ای مشابه روحانی که البته پس از گذشتن این خر از پل آمریکا می‌شود، همانی که هست و دولت آینده نیز پس از پیروزی همین جواب های تکراری را سرخواهد داد. که آهای مردم آدرس همه بدبختی‌ها واشنگتن دی سی ست.

نظر شما