شناسهٔ خبر: 166205 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اقدامی در زمینه تامین برق اضطراری تهران صورت نگرفته است

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای تامین برق اضطراری تهران کار ویژه‌ای انجام نگرفته در حالیکه برق اضطراری، گاز اضطراری و قطع گاز در زمان بروز حوادث الزامی است.

به گزارش «نماینده»،محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در آئین رونمایی از بهره برداری از سامانه‌های سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از قول‌هایی که دو سال پیش درباره نصب دستگاه‌های زلزله نگار و هشدار سریع داده شد و بعضاً مورد سوال خبرنگاران بود به منصه ظهور رسید گفت: همانطور که آقای نجار گفت اگر این سامانه همزمان اطلاعات را به مردم برساند نقش موثرتری در کاهش تلفات و خسارات خواهد داشت.

وی اظهار داشت: هرچند در زمینه ایجاد سامانه اضطراری تأمین آب که مورد تصویب شورای شهر بود، اقداماتی صورت گرفته اما هنوز موارد توجه در مرحله ابتدایی است و تنها تعدادی ۷ مخازن ساخته شده است.

هاشمی افزود: در ایجاد این سامانه سرعت لازم را نداشته‌ایم و از شهردار درخواست می‌کنم که پیگیری شود.

رئیس شورای شهر تهران درباره سامانه قطع گاز نیز گفت: قولی داده شده و شنیدم اقدامات مؤثری انجام شده و همکاری‌هایی هم با ستاد بحران انجام شده و کار مثبتی است اما درباره برق اضطراری کار ویژه ای انجام نگرفته و وزارت نیرو معتقد است شرایط موجود کفایت می‌کند با این اوصاف اگر لازم است شورای شهر اقدامی صورت دهد تا پولی از طریق قبوض تأمین شود، شهرداری بگوید تا اقدام کنیم، چون تأمین برق اضطراری، گاز اضطراری و قطع گاز در زمان بروز حوادث الزامی است.

نظر شما