شناسهٔ خبر: 166191 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: جام جم

تصحیح تصورات ناصحیح

نوباوه/  مساله انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا مسبوق به سوابقی است که قبلا هم آن را تجربه کرده‌ایم.

«نماینده»/ بیژن نوباوه، نماینده تهران: مساله انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا مسبوق به سوابقی است که قبلا هم آن را تجربه کرده‌ایم. رهبر انقلاب در این زمینه تحلیل دقیقی دارند مبنی بر این‌که انتخاب هر کدام از نامزدهای انتخاباتی آمریکا تفاوتی برای ما ندارد، به این معنا که دشمنی هر کدام از این نامزدها با ملت و مردم ایران تفاوتی ندارد.

گرچه ممکن است روش‌های افرادی که انتخاب می‌شوند فرق کند، اما در عمل دیدیم در طول چهار دهه گذشته، دموکرات‌ها بیشترین قطعنامه‌های تحریمی را علیه ایران اعمال کردند. از ابتدای انقلاب که همزمان با ریاست‌جمهوری کارتر از جناح دموکرات‌ها بود، ما شاهد تحریم از سوی آمریکا بودیم و در دوره کلینتون از همین جناح هم ایران با تحریم موسوم به داماتو مواجه شد و در دوره باراک اوباما هم ما شاهد بیشترین تحریم از سوی ایالات متحده بودیم. این‌که تصور کنیم نگاه گروه محافظه‌کار یا دموکرات در آمریکا درباره ایران دچار تغییر شود نگاه و نظری ناصحیح است.

حتی خود آمریکایی‌ها هم فرق دموکرات‌ها و جمهوریخواهان را در حد تفاوت میان پپسی کولا و کوکاکولا می‌دانند. بنابراین تصور این‌که بایدن رفتار بهتری به نسبت ترامپ با ایران خواهد داشت تصوری نادرست است و ما بارها این را تجربه کردیم.

معتقدم مطابق نظر رهبری و مردم آن چیزی که باید مبنای عمل در مواجهه با دشمنی‌های کارگزاران آمریکا باشد، این است که ما روی پای خودمان بایستیم. هر چند طی چند سال گذشته، سختی زیادی را ملت ایران تجربه کرده، اما با فروش حداقلی نفت و تاکید بر جایگزین‌ها و رفتن به سمت خروج از تک محصولی، درصدد ساماندهی اقتصادمان هستیم و قطعا آمریکا علیه خودکفایی اقتصادی ما برنامه‌ریزی خواهد کرد.

نظر شما