شناسهٔ خبر: 166187 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

زلزله و سیل و بحران اصلی شهر تهران

حناچی شهردا تهران با اشاره به اینکه دو پدیده طبیعی زلزله و سیل بحران اصلی شهر تهران هستند، گفت: قطع شدن به موقع برق، گاز و آب از خسارت های احتمالی می کاهد.

به گزارش «نماینده»، پیروز حناچی شهردار تهران در آئین رونمایی از بهره برداری از سامانه‌های سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه سامانه هشدار سریع زلزله و پیش بینی یخبندان و فاز دوم پیش بینی و هشدار سیل امروز رونمایی می‌شود.گفت: دو بحران اصلی شناخته شده تهران، سیل و زلزله است. و در طول تاریخ هم از این دو پدیده طبیعی خسارات زیادی به تهران وارد شده است.

وی ادامه داد: از شهر ری که در روزگاری بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت داشته در اثر فعال شدن گسل ری بخش اعظمی از جمعیتش را از دست داده است و در دهه ۴۰ که تهران سیل‌های شدیدی را تجربه کرده است.

شهردار تهران تاکید کرد: سامانه هشدار طبیعتاً این آمادگی را به وجود می‌آورد که وقوع حوادث قدری زودتر برای دستگاه‌های امدادی و زیربنایی مخابره شود، گفت: تجربیات نشان دهنده این است که قطع شدن به موقع برق، گاز و آب از خسارت‌های احتمالی می کاهد.

وی افزود: در هنگام وقوع زلزله‌ها می‌بینیم که خسارات و آسیب‌های بعد از زلزله به دلیل عدم قطع گاز و برق و آب بیشتر از خسارات اولیه زلزله است.

حناچی ابراز امیدواری کرد که سازمان مدیریت بحران از عدد ۲۶ سنسور هشدار به ۲۰۰ سنسور دست یابد تا انتقال اطلاعات دقیق‌تر باشد.

وی افزود: خوشحالم که در شرایط سخت تحریمی همکارانم رسیدگی به این مساله مهم را فراموش نکرده‌اند.

نظر شما