شناسهٔ خبر: 165963 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت

جهان در آستانه تحولات بزرگ

پیرهادی عضو هیات رئیسه مجلس در یادداشتی درباره اهانت فرانسه به ساحت پیامبر(ص) نوشت:مسلمانان جهان از چنین اقدامی خشمگین و برآشفته‌اند، اما نگران نیستند، چراکه به‌رغم همه این تلاش‌های مذبوحانه، دایره اسلام روزبه‌روز در حال گسترش است.

«نماینده»/ محسن پیرهادی، عضو هیأت رئیسه :مسلمانان جهان، از سر غیرت دینی و عشق به حضرت رحمة للعالمین، از چنین اقدامی خشمگین و برآشفته‌اند، اما نگران نیستند، چراکه به‌رغم همه این تلاش‌های مذبوحانه، دایره اسلام روزبه‌روز در حال گسترش است.

متن یادداشت وی به شرح زیر است:

پیام مقام معظم رهبری پیرامون اهانت به ساحت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) و حمایت رئیس‌جمهور فرانسه از این اقدام صادر شد که از چند جهت قابل‌بررسی است:

یک. مسئله اول، مخاطبان این پیام است. خطاب پیام کوتاه مقام معظم رهبری به جوانان فرانسه است که خود از چند جهت قابل‌تحلیل و آنالیز است. به نظر می‌رسد که رهبر معظم انقلاب پس‌ازاین رفتار نابخردانه ماکرون، او را همچون ترامپ، شایسته مخاطب قرار دادن و ارسال پیام ندانسته‌اند. از سوی دیگر، در عرف بین‌الملل، سخن گفتن بی‌واسطه با مردم یک کشور، عملا نامشروع دانستن هیئت حاکمه آن کشور تلقی می‌شود. نکته سوم در ارتباط با خطاب این نامه آن است که نگاه راهبردی مقام معظم رهبری، متوجه جوانان است. به نظر می‌رسد جهان در آستانه تحولات بزرگ است و رقم زنندگان این تحول، بیش از همه جوانان‌اند. لازم به ذکر است که معظم له، پیش‌ازاین نیز در نامه‌ها و پیام‌های خود، جوانان اروپا و آمریکا را مخاطب قرار داده‌اند.

دو. فرانسه بیش از سایر کشورهای اروپایی مصداق این جمله است که هر کس باد بکارد، طوفان درو می‌کند. اهانت‌های گاه و بی گاه به نبی مکرم اسلام (ص) و مقدسات مسلمین، روی دیگر سکه رفتارهای داعشی و تروریستی و نسخه‌های دروغین اسلام است. حمایت از اهانت به مقدسات مسلمین، همان‌قدر موجب نفرت پراکنی و بی‌ثبات‌سازی بلندمدت یک جامعه خواهد شد که اعمال و حرکات داعش، موجب تخریب یک جامعه می‌شود. دقیقا از همین روست که بسیاری از اوقات، ریشه طراحی و اتاق فکر پشت پرده این هر دو، یعنی رها کردن سگ‌های داعشی در یک جامعه و رها کردن آن‌ها از یک‌سو و حمایت از اهانت به باورهای مسلمانان از سوی دیگر، از یکجا تغذیه می‌شود.

سه. پیام رهبر معظم انقلاب، به‌عنوان زبان گویای جهان اسلام، از یک‌جهت دیگر جذابیت دارد و آن‌هم این است که فاقد هرگونه قضاوت و تنها حاوی چند سؤال است. آیا به‌راستی برخورد با تردیدکنندگان در هولوکاست و حمایت کردن از هتاکان به ساحت پیامبر دینی که حدود دو میلیارد نفر به آن اعتقاد دارند، تناقضی آشکار نیست؟ آیا اساسا آزاد گذاشتن توهین به باورهای دو میلیارد نفر، آزادی بیان است؟ مگر امنیت روانی و آرامش فکر و اندیشه که در اثر چنین اقدامات موهن و تحریک برانگیزی خدشه دار می‌شود، اهمیت کمتری نسبت به امنیت فیزیکی یک جامعه دارد؟  

چهار. چنین رفتارها و اهانت‌هایی، بدون شک بسیار منزجرکننده است، اما نگران‌کننده نیست. مسلمانان جهان، از سر غیرت دینی و عشق به حضرت رحمة للعالمین، از چنین اقدامی خشمگین و برآشفته‌اند، اما نگران نیستند، چراکه به‌رغم همه این تلاش‌های مذبوحانه، دایره اسلام روزبه‌روز در حال گسترش است و آمارهای پژوهشکده‌های غربی، حکایت از پیشی گرفتن اسلام از مسیحیت و ایستادن دین اسلام در جایگاه اول ادیان جهان تا سال 2050 است. 

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ (8) هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَی وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ (9) می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال‌آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید (۸) اوست کسی که فرستاده خود را با هدایت و آیین درست روانه کرد تا آن را بر هر چه دین است فائق گرداند هرچند مشرکان را ناخوش آید

نظر شما