شناسهٔ خبر: 165876 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آمریکا با تحریم سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق به دنبال تامین منافع انتخاباتی ترامپ است

حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، برخورار، میمه و مورچه خورت در مجلس شورای گفت: تحریم سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق نشان دهنده زورگویی و تامین منافع انتخاباتی ترامپ است.

به گزارش «نماینده» حسینعلی حاجی دلیگانی به تحریم ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق ازسوی ایالات متحده آمریکا اشاره کرد و گفت: حضور مستشاری جمهوری اسلامی ایران در عراق به دلیل درخواست رسمی دولت عراق بوده تا به مبارزه با داعش بپردازد.

نماینده مردم شاهین شهر، مورچه خورت و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: ناگفته نماند که جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق نیز اشتراکات فرهنگی و مذهبی دارند و کشورهای غربی حقی ندارند که بخواهند به حضور ما در عراق ایراد بگیرند.

وی به اقدامات مداخله جویانه و قلدرمابانه آمریکا در منطقه اشاره و اظهار کرد: مشخص نیست که آمریکایی‌ها برچه اساسی در منطقه خاورمیانه حضور دارند؛ قطعا هیچگونه جایگاه قانونی در منطقه نداشته و در آینده نیز نخواهند داشت، اما دلیل اصلی اقدامات مداخله‌جویانه ایالات متحده خوی استکباری بوده که در وجود آنها نهفته شده است.

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: طبیعی بوده که باید با ایالات متحد به شکل زبان خودشان مقابله و مبارزه کرد و البته  نظام اسلامی می‌بایست جایگاهی را پیدا کند تا دیگر جرات هیچگونه دخالتی را نداشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به تحریم ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق ازسوی ایالات متحده آمریکا اشاره کرد و گفت: تحریم سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق چیزی جز زورگویی و تامین منافع انتخاباتی ترامپ نخواهد بود و اینگونه اقدامات محکوم است. /

نظر شما