شناسهٔ خبر: 165757 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مصوبه کمیسیون آئین‌نامه برای ارائه گزارش سفر نمایندگان

سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: با مصوبه کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس گزارش سفر نمایندگان یک هفته پس از انجام سفر باید به مجلس ارائه شود.

به گزارش «نماینده»، سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست صبح امروز تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: در جلسه امروز موضوع سفرهای خارجی نمایندگان و ارائه گزارش این سفرها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه مصوب شد که گزارش سفرهای خارجی نمایندگان یک هفته پس از انجام سفر به مجلس ارائه شود و در مورد سفرهای داخلی هم این سفرها جزو ماموریت محسوب نمی‌شود و نمایندگان حق ماموریتی برای آن دریافت نمی‌کنند و ملاک سفر در این مصوبه امروز کمیسیون تنها سفرهای خارجی است.

سخنگوی کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: اما در این ارتباط که این گزارش توسط نماینده ارائه شود یا رئیس هیأت اعزامی اعم از هیأت کمیسیونی، گروه دوستی، فراکسیونی و ... به جمع‌بندی نرسیدیم و با توجه به مصادیق متعدد در این باره بنا شد در باره هر کدام تصمیم لازم اتخاذ شود.

محمودی خاطرنشان کرد:‌بر همین اساس بنا شد نمایندگان نظرات خود را در این باره جمع‌بندی و به جلسه هفته آینده کمیسیون ارائه کنند تا تصمیم لازم در این باره اتخاذ شود.

وی افزود:‌بر اساس مصوبه کمیسیون همچنین جلسات کمیسیون‌ها به صورت صوتی و به طور مستقیم از سایت مجلس پخش می‌شود و نماینده سازمان صدا و سیما برای انعکاس جلسات کمیسیون‌ها می‌توانند در کمیسیون حضور داشته باشند.

نظر شما