شناسهٔ خبر: 165682 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دیپلماسی فعال با همسایگان، سیاست تنش‌زایی در منطقه را خنثی می‌کند

گیلانی عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس گفت: افزایش سطح تعاملات و دیپلماسی فعال با همسایگان می تواند دسیسه تنش زایی در منطقه را خنثی کند.

به گزارش «نماینده» سهراب گیلانی در خصوص اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر اینکه تعامل با همسایگان، اصلی‌ترین اولویت دستگاه دیپلماسی است، گفت: تحقق این موضوع باید از مدت های پیش در اولویت کاری وزارت امور خارجه قرار می گرفت.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه دارای اشتراکات فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و غیره است که این موضوع می تواند محور خوبی برای افزایش سطح مناسبات در عرصه های مختلف باشد.

وی ادامه داد: همچنین نباید از یاد برد که ایران اسلامی دارای نفوذ معنوی در منطقه است و این مهم در حالیست که قدرت های فرامنطقه ای درصدد ایجاد تنش بین کشورهای منطقه هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بنابراین افزایش سطح تعاملات و دیپلماسی فعال با همسایگان می تواند این دسیسه را خنثی کند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این بین با توجه به اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان، تعامل فعال با همسایگان می تواند راهگشای خوبی برای بی اثر کردن محدودیت های یکجانبه باشد.

نظر شما