شناسهٔ خبر: 165555 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

معاینه فنی یکی از اقدامات مهم در کنترل آلودگی هوا است

آرش حسینی میلانی گفت: معاینه فنی یکی از اقدامات مهم در کنترل آلودگی هوا است و باید برای این امر تسهیلات لازم توسط شهرداری ایجاد شود.

به گزرش «نماینده»، آرش حسینی میلانی عضو شورای شهر تهران، با بیان اینکه در بحث شیوع کرونا و همزمانی آن با سرما شورای شهر نقش نظارتی دارد و نقش اجرایی با شهرداری و دولت است، گفت:شورای شهر و به خصوص کمیسیون سلامت شورا از مراکز اجرایی خواسته اند که نقش خود را به طور دقیق ایفا کنند و آن را به شورای شهر ارائه دهند. ما سه بحث در این زمینه را دنبال می‌کنیم. اولین بحثی که در این باره داریم معاینه فنی است.

وی ادامه داد: معاینه فنی یکی از اقدامات مهم در کنترل آلودگی هوا است، این موضوع در حیطه‌ کاری شهرداری است و باید تسهیلات لازم را ایجاد کنند تا مراجعه به این مراکز راحت‌تر انجام شود و یکی از این اقدامات گسترش نوبت دهی اینترنتی است. بحث دیگری که در موضوع آلودگی هوا در روزهای کرونایی دارای اهمیت است، بحث حمل و نقل عمومی است که نوبخت نیز اخیرا در بازدیدهای خود متوجه مشکلات مترو شد.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: دومین بحث این است که باید واگن و اتوبوس به سیستم حمل و نقل عمومی تزریق شود و به همین منظور درخواست کمک از صندوق ذخیره توسعه ملی مطرح شد. اگر ۲۵ درصد از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی که آقای ربیعی قول دادند به حمل و نقل عمومی تهران اختصاص یابد، می‌تواند کمک کننده به این قضیه باشد.

وی افزود:بحث سومی که وجود دارد و بسیار کلیدی است، تولید آلایندگی دستگاه‌ها و ارگان‌ها است که خواسته ما این است که پلیس راهور، استانداری، سازمان محیط زیست و شهرداری وظایف حکومتی خود را به درستی انجام دهند. در این موضوع باید سخت گیری بیشتری انجام شود. استانداری در این باره جلسه مربوطه را برگزار کرده است.

حسینی میلانی با اشاره به کنترل خودروهای دیزلی گفت: باید ورودی‌های شهر توسط دوربین‌ها کنترل شوند و خودورهای سنگینی که بحث تولید آلودگی و معاینه فنی را رعایت نمی‌کنند، جریمه شوند. پلاک گذاری خودروهایی که استانداردهای لازم را ندارد نیز نباید انجام شود و در این زمینه وزارت صمت از لابی برای شماره گذاری جلوگیری کند.

نظر شما