شناسهٔ خبر: 165420 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

روحانی باید از مردم عذرخواهی کند/ نظارت میدانی وظیفه قانونی مجلس و مطابق خواسته مردم است

سعادتی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به نظارت میدانی رئیس مجلس از بیماران کرونایی، گفت: مجلس طبق قانون و بنا بر خواسته مردم به وظیفه نظارتی خود عمل کرده و آقای رئیس‌جمهور باید از مردم به دلیل کوتاهی‌ها عذرخواهی کند.

به گزارش «نماینده» مهدی سعادتی بیشه‌سری در واکنش به حضور نیافتن رئیس جمهور در جلسه سران قوا به دلیل نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی از بخش بیماران کرونایی بیمارستان امام خمینی(ره)، گفت: در همه دنیا روسای‌جمهور به عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونا عمل می‌کنند و پیوسته با کادر درمان و مراکز درمان در ارتباط هستند. در کشور ما مسئولیت بر عهده وزارت بهداشت و درمان است در حالی که وزارتخانه‌ها از همه امکانات لازم برای مقابله با این ویروس منحوس برخوردار نیستند. لذا اشکال به شخص آقای رئیس جمهور وارد است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: آقای رئیس‌جمهور در زمینه مقابله با کرونا عملکرد بسیار ضعیفی داشته است و وی باید پاسخ این کم کاری را به مردم و مقام معظم رهبری دهد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان نمی‌تواند از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده کند، یادآور شد: ضعف عمده در به کارگیری و هماهنگی بین همه دستگاه‌ها وجود داشته است، مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون اساسی وظیفه نظارتی بر عهده دارد لذا رئیس مجلس هم بر مبنای وظیفه ذاتی قوه مقننه به نظارت میدانی از بخش‌های درمانی پرداخت. آقای قالیباف بنا بر خواسته مردم عمل کرده و اقدامی خلاف قانون مرتکب نشده است.

سعادتی با بیان اینکه دولت باید قدردان اقدامات مجلس شورای اسلامی در این زمینه باشد، گفت: نمایندگان از روزهای آغاز به کار مجلس یازدهم در میان مردم حضور پیدا کردند و پیگیر رفع موانع و مشکلات مردم بودند. متاسفانه قوه مجریه با بی‌توجهی‌ها و کوتاهی در این شرایط نوعی رفتار می‌کند که مبنای قانونی و شرعی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما از رفتارهای آقای روحانی گلایه مند هستیم، وی به بهانه‌ عدم رعایت پروتکل‌ها در جلسات مجلس شورای اسلامی حضور پیدا نکرد و امروز نیز اعلام کرد که در جلسه سران قوا شرکت نمی‌کند. آقای رئیس جمهور باید از مردم عذرخواهی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در مقابل این رفتارها کوتاه نمی‌آید و وظیفه قانونی و نظارتی خود را با جدیت انجام می‌دهد. ملت باید شرایط کشور را در نظر بگیرند و با لحاظ تمام اصول و مقررات در انتخابات ۱۴۰۰ فرد مسئولیت پذیر و پاسخگو به مردم را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کنند.

نظر شما