شناسهٔ خبر: 165419 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اقدام رئیس جمهور در لغو جلسه سران قوا بسیار عجیب بود/ نمی‌توان پشت درهای بسته برای مردم تصمیم‌گیری کرد

زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با انتقاد از اقدام عجیب رئیس جمهور در لغو یک طرفه نشست سران قوا، تصریح کرد: رئیس جمهور به جای اینکه مسئولان را به حضور در میان مردم تشویق کند، کسانی که در بین مردم هستند را به حضور نمی‌پذیرد.

به گزارش «نماینده» محمدمهدی زاهدی با اشاره به لغو یک طرفه جلسه امروز سران قوا از جانب رئیس جمهور، اظهار کرد: این اقدام از جانب رئیس جمهور، بسیار عجیب بود؛ متأسفانه آقای روحانی از زمانی که کرونا در کشور شیوع پیدا کرده خود در جمع مردم حاضر نشده و هرگز در میدان عمل دیده نشده و با این رفتار نشان داد که مسئولانی که در میان مردم حاضر می‌شوند را نیز به حضور نمی‌پذیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس جمهور به جای اینکه مسئولان را به حضور در بین مردم تشویق کند، چنین واکنشی  به حضور نمایندگان و رئیس مجلس در میان مردم نشان می‌دهد؛ در حالیکه باید گوش شنوایی برای شنیدن درد و رنج مردم به ویژه کادر درمان در میان مسئولان کشور وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید مشکلات و مسائل کادر درمان کشور را شنید نه اینکه در پشت درهای بسته برای آن‌ها تصمیم‌گیری کرد، گفت: نمایندگان مجلس در قبال اینگونه اعمال بی تفاوت نخواهند بود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه مجلس دو وظیفه اساسی نظارت و قانونگذاری را دارد، اضافه کرد: نمایندگان باید در راستای وظایف نظارتی خود در بخش‌های مختلف جامعه حضور یابند و از نزدیک شاهد اجرای درست قوانین و دستورالعمل‌ها باشند که حضور رئیس مجلس در بیمارستان امام خمینی(ره)  نیز دقیقا در همین راستا بود.

وی ادامه داد: اگر دولتمردان این نظارت میدانی را برنمی‌تابند، باید در انتظار استفاده مجلس از ابزار نظارتی قانونی خود باشند تا دولت در ریل اصلی خود قرار گیرد؛  بر اساس قانون مجلس می‌تواند از ابزارهایی همچون سئوال، استیضاح و حتی عدم کفایت رئیس جمهور در این راستا استفاده کند.

زاهدی یادآور شد: هجمه‌های بسیاری علیه مجلس سازماندهی شده که هدف از آن، تخریب مجلس است تا نهاد قانونگذاری را از اهداف اصلی خود دور کند و به مردم اینگونه القا کنند که این مجلس انقلابی هم کاری برای شما مردم انجام نداد. بنابراین مجلس نباید تحت تأثیر حاشیه‌سازی‌های سازماندهی شده قرار گیرد.

نظر شما