شناسهٔ خبر: 165414 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

ارکانی در گفت‌وگو با «نماینده»:

نمی‌شود در ولنجک لَم داد و گفت بقیه کار نکنند، چون ما فکر می‌کنیم که انتخاباتی است

ارکانی نماینده مردم نیشابور با اشاره به اینکه "دولت به وظیفه خود عمل نمی‌کند و هفت سال است کشور را به امان خدا رها کرده" تصریح کرد: نمی‌شود در ولنجک لَم داد و گفت بقیه کار نکنند، چون ما فکر می‌کنیم که انتخاباتی است.

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «نماینده»، با اشاره به نظارت میدانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس دو وظیفه مهم دارد که یکی قانونگذاری و دیگری نظارت است.

وی ادامه داد: مجلس قوانین را مصوب کرده و سپس بر اجرای قوانین مصوب نظارت می‌کند، ما درباره بحث نظارت در ادوار گذشته مجلس مشاهده کردیم نظارت پررنگی صورت نگرفته بود.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به سیاست مجلس یازدهم در بعد نظارتی، گفت: نمایندگان مجلس یازدهم در ایام قبل از آغاز به کار مجلس یازدهم و در دوران تبلیغات بر موضوع ارتقا سطح نظارتی مجلس تاکید داشتند.

ارکانی ادامه داد: در همین راستا شاهد بودیم که آقای قالیباف رئیس مجلس نیز علاوه بر وظایف قانوگذاری خود در قالب رئیس مجلس، نظارت میدانی را جزء برنامه های خود قرار دادند و از خوزستان سفرهای نظارتی خود را آغاز کردند که در آینده  نزدیک هم سفری به سیستان و بلوچستان خواهند داشت.

وی تصریح کرد: همین وظیفه بر دوش تک تک نمایندگان نیز هست که بتوانند در حوزه نظارتی وظایف خود را به درستی انجام دهند. علاوه بر دستگاه ها و وزارتخانه ها که ما در قالب تذکرکتبی و شفاهی، سوال از وزیر و در برخی اوقات نیز استیضاح و یا تحقیق و تفحص بر آنها اعمال نظارت می‌کنیم که علاوه بر کمیسیون اصل 90 که بصورت ویژه و خاص بر عملکرد آنها نظارت دارد، یک نظارت عام نیز بر عهده نمایندگان است که بر همه امور کشور داشته باشند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خیلی از مشکلات ما صرفا به دستگاهای اجرایی باز نمی‌گردد، گفت: درست است که بر دستگاههای اجرایی باید نظارت صورت گیرد و با تخلفات آنها برخورد شود، اما خود دستگاه‌های نظارتی ما هم دچار موازی کاری های متعددی هستند.

ارکانی افزود: اگر دستگاههای نظارتی به وظایف خود به درستی عمل می کردند ما شاهد موضوع حقوق های نجومی نبودیم که کار به موضع گیری حضرت آقا بکشد!

وی در واکنش به اظهارات برخی از نزدیکان رئیس جمهور درباره نمایشی بودن این نظارت‌ها از جانب نمایندگان گفت: آقایان دولتی به جای این حرفها، خودشان با نیت غیر انتخاباتی مشکلات را برطرف کنند و این شعارها را هم ندهند.

نماینده مردم نیشابور تصریح کرد: آقایان به وظیفه خود عمل نمی‌کنند و هفت سال است کشور را به امان خدا رها کردند.

ارکانی ادامه داد: آقای روحانی حتی از منزل و دفتر خودش خارج نمی‌شود که مبادا ویروس کرونا از یک کیلومتری ایشان رد شود.

وی گفت: نمی‌شود در ولنجک لَم داد و گفت بقیه کار نکنند، چون ما فکر می‌کنیم که انتخاباتی است.

نظر شما