شناسهٔ خبر: 165411 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

گفتگو|نظارت میدانی از وظایف قانونی نمایندگان است/ فرافکنی‌ها تاثیری در روند اقدامات مردمی مجلس ندارد

میر تاج الدینی  نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظارت میدانی از وظایف قانونی نمایندگان است، گفت: مجلس در امر نظارت کار خود را انجام می‌دهد و شانتاژ تبلیغاتی برخی افراد که میخواهند جلوی اقدامات مردمی مجلس را بگیرند مانع کار نمایندگان نمیشود.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی درگفت‌وگو با خبرنگار «نماینده»، با اشاره به نظارت میدانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رویکردهای مجلس یازدهم به چند موضوع تقسیم می‌شود، که مردمی سازی، هوشمند سازی، نظارت موثر و کارآمدسازی از مهمترین این موارد است.

وی ادامه داد: برای نظارت موثر، ابزارهایی در قانون اساسی و آیین نامه مجلس به آنها اشاره شده و استفاده به موقع و بهینه از وظایف نظارتی یک ضرورت است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه،افزود: مجلس می‌تواند در قالب تذکر، تحقیق و تفحص، آن هم نه از بعد مچ گیری، بلکه برای حل مشکلات بر مسائل و مشکلات نظارت داشته باشد.

میرتاج الدینی به ضلع دیگر نظارت مجلس، اشاره کرد و گفت: نظارت میدانی نیز یکی دیگر از اضلاع نظارتی مجلس است که نمایندگان با حضور در حوزه انتخابیه خودشان و در سطح کلان نیز، رئیس مجلس با حضور در استان‌های مختلف و یا نشست‌های نمایندگان با بخش خصوصی در جهت رفع مشکلات آنها انجام می‌شود، که مجلس یازدهم این مهم را در اولویت اصلی خود قرار داده است.

وی در واکنش به اظهارات برخی از نزدیکان رئیس جمهور درباره نمایشی بودن این نظارت‌ها، گفت: این گونه اظهارات بی پایه است، بر اساس قانون اساسی هر مسئولی رسالت و وظیفه‌ای دارد، نظارت هم یکی از وظایف قانونی مجلس و اعضای آن است و این امر هم با حضور میدانی حاصل می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر نمایندگان نظارت میدانی را انجام ندهند برخی می‌گویند مجلس تعطیل است و کاری نمی‌کند و اگر هم این مهم را در دستور کار خود قرار دهند، مجلس و اعضای آن محکوم به فعالیت تبلیغاتی می‌شوند.

میرتاج الدینی با بیان اینکه برخی بر اساس واقعیت ها سخن نمی گویند، گفت: مجلس در امر نظارت کار خود را انجام می‌دهد و شانتاژ تبلیغاتی برخی افراد که میخواهند جلوی اقدامات مردمی مجلس را بگیرند مانع کار نمایندگان نمیشود.

وی تأکید کرد: فرافکنی‌ها تاثیری در روند اقدامات مردمی مجلس نخواهد داشت.

نظر شما