شناسهٔ خبر: 165342 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس در ۱۰ بسته پیشنهادی

سمیه محمودی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس از چند روز قبل در قالب کارگروه این کمیسیون کار رسیدگی به ۱۰ بسته پیشنهادی اصلاح آیین نامه داخلی مجلس را آغاز کرده که این بسته‌ها پس از بررسی کارشناسی در جلسات هفتگی این کمیسیون برای تصویب به رأی گذاشته خواهد شد.

به گزارش «نماینده»،کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس از چند روز قبل کار بررسی ۱۰ بسته پیشنهادی اصلاح آیین نامه مجلس را آغاز کرده است.

سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس با اعلام این خبر افزود: جلسات چهارشنبه و پنجشنبه هفته قبل برای بررسی این ۱۰ بسته پیشنهادی در قالب کارگروه تخصصی کمیسیون برگزار شد اما از سایر اعضای کمیسیون و دیگر نمایندگان نیز می‌توانستند در این جلسه حضور پیدا کنند.

وی افزود: در این جلسات برنامه‌ای برای تصویب این بسته‌ها وجود نداشت و فقط نقطه نظرات کارشناسی در مورد این ۱۰ بسته مطرح می‌شد.

سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: پس از بحث و بررسی کارشناسی در جلسات کارگروه نتیجه بررسی‌ها به صحن کمیسیون ارائه می‌شود که جلسات کمیسیون برای رسیدگی این موضوع در اولین هفته کاری مجلس پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه برگزار خواهد شد.

محمودی خاطرنشان کرد: پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه و برگزاری جلسات صحن و کمیسیون‌ها نتیجه بررسی های کارگروه برای تصویب در کمیسیون به رأی گذاشته خواهد شد و بسته‌های پیشنهادی برای تصویب همه نمایندگان به صورت جداگانه به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

وی در پایان گفت: ۱۰ بسته پیشنهادی برای اصلاح آیین نامه داخلی مجلس عبارت است از: 

۱- شفافیت

۲- صیانت از مجلس و نمایندگان

۳- کارآمدی مجلس در عرصه قانون‌گذاری

۴- کارآمدی مجلس در عرصه نظارت

۵- بازنگری در نقش و اثربخشی هیات رئیسه

۶- بازنگری در ساختار و تشکیلات شبکه نیروی انسانی مجلس

۷- بازنگری در نقش و اثربخشی کمیسیون‌ها

۸- تسریع در نحوه رسیدگی به اعتبارنامه‌ها

۹- بازنگری در نحوه جابجایی نمایندگان در کمیسیون‌ها

۱۰- بازنگری در فعالیت و اختیار کمیسیون اصل نود

نظر شما