شناسهٔ خبر: 165243 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آزادیخواه:سفره نیازمندان با اجرای طرح تامین کالاهای اساسی ترمیم می‌شود

آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به طرح تامین کالاهای اساسی گفت: با قانونی شدن این مصوبه مجلس قطعا سفره محرومین و نیازمندان ترمیم شده و با رانت و حیف ومیل بیت‌المال مبارزه خواهد شد.

به گزارش «نماینده»،حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی امروز(سه‌شنبه 8 مهر ) در موافقت با طرح تامین کالای اساسی اظهار داشت:نمایندگان مجلس حداقل 12 ساعت در هفته در صحن مجلس بوده و حتی در جلسات کمیسیون‌ها،  کمیته‌ها و جلسات مختلف در وزارتخانه‌ها و سایر نشست‌ها برخلاف مصوبات ستاد کرونا حضور دارند.

وی افزود:‌طرح یک فوریت تامین کالای اساسی قطعا یکی از یادگارهای مجلس یازدهم خواهد بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: گزارش تفریغ بودجه چند سال گذشته را تهیه کردم در حالی که در این گزارش درباره عملکرد ارز 4200 تومانی اعداد و ارقامی عنوان شده که اگر طرح تامین کالاهای اساسی مصوب شود با این کار توانسته‌ایم با رانت و حیف و میل بیت‌المال مبارزه عملی کرده و سفره نیازمندان را ترمیم کنیم.

آزادیخواه گفت: در سال 97 ارز تامین شده برای  واردات 31 میلیارد دلار عنوان شده که برای 5 میلیارد دلار آن هیچ کالایی وارد نشده است.

وی گفت: باید با رانت مبارزه کرد و اویی که قصد تخریب انقلابیون مجلس یازدهم را دارد و توئیت می‌زند نباید برای رانت لال بماند. 

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: ارز تامین شده برای واردات کالاهای اساسی 23 میلیارد دلار است متاسفانه برای سه میلیارد دلار آن هیچ کالایی وارد نشده است.

آزادیخواه گفت:‌تنها ابهامی که برخی مخالفان به طرح تامین کالای اساسی گرفته‌اند به فقدان شبکه توزیع کالا بازمی‌گردد در حالی که ما در جنگ تجربه این توزیع را داشتیم. 

وی گفت:‌دستگاه‌های دولتی موظف شدن هر دو ماه یک بار گزارشی از طرح تامین کالای اساسی به کمیسیون‌های اجتماعی، عمرانی اقتصادی و برنامه بدهند و حتما محرومین و نیازمندان و بازنشستگان از اجرای این طرح بهره‌مند خواهند شد.

نظر شما